A biztonságos karbantartás jó üzlet

A magán- és a közszféra vállalatai és szövetségei, köztük Európa néhány legismertebb vállalata fogott össze az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökséggel (EU-OSHA) az új, biztonságos karbantartással foglalkozó 2010-2011. évi Egészséges munkahelyek kampány keretén belül.

Számos különböző páneurópai és nemzetközi szervezet csatlakozott az EU-OSHA biztonságos karbantartással foglalkozó 2010-2011. évi Egészséges munkahelyek kampányához annak érdekében, hogy csökkentsék a munkával összefüggő balesetek számát. A kockázatértékeléssel foglalkozó 2008-2009. évi Egészséges munkahelyek kampány eredményeire épülő jelenlegi kampány célja az, hogy felhívja a figyelmet a megfelelő munkahelyi karbantartásra. A biztonságos karbantartással kapcsolatos helyes gyakorlatokat többféle kampánytevékenység, többek között a munkavállalóknak, az alkalmazottaknak és a karbantartási munkában részt vevő egyéb érdekelteknek szóló konferenciák, szemináriumok és gyakorlati képzések keretén belül népszerűsítik majd.

„Európában becslések szerint a munkahelyi balesetek mintegy 20%-a karbantartáshoz köthető, számos iparágban pedig a balesetek több mint fele összefüggésbe hozható a karbantartással. A munkahelyen bekövetkező halálos kimenetelű balesetek 10-15%-a karbantartási műveletek miatt történik. Ezért alapvető fontosságú, hogy a karbantartást megfelelően végezzék, figyelembe véve a munkavállalók biztonságát és egészségét. Az EU-OSHA kampánypartnerei felbecsülhetetlen szerepet fognak játszani, azáltal, hogy aktívan tájékoztatnak a biztonságos munkahelyi karbantartás fontosságáról" - mondta Dr. Jukka Takala, az EU-OSHA igazgatója.

A kampánypartnerek saját kampányeseményeik és információs hálózataik révén mind európai, mind pedig nemzeti szinten elősegítik majd a biztonságos karbantartás kérdésének napirendre tűzését. A kampány középpontjában a tudás- és tapasztalatmegosztás áll majd, amely biztosítani fogja, hogy a szervezetek kihasználhassák a biztonságosabb karbantartás által nyújtott működési és gazdasági előnyöket. A kampánypartnerek Unió-szerte ösztönözni fogják a biztonságos karbantartásról és annak a munkahelyi kockázatok csökkentésében játszott fontos szerepéről folyó vitát. Sor kerül például olyan eltérő ágazatokat célzó műhelybeszélgetésekre is, mint a mezőgazdaság, az építőipar és a vegyipar - ezek hagyományosan magas kockázatú ágazatoknak minősülnek, amelyekben a munkavállalók nap mint nap igen komoly egészségügyi kockázatokkal szembesülnek.

Az EU-OSHA az Egészséges munkahelyek kampány egész ideje alatt várja a hivatalos kampánypartnerek jelentkezését. A kampánypartnerekről és az általuk az ön régiójában szervezett eseményekről az Egészséges munkahelyek kampány honlapján olvashat bővebben a következő címen.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo