A biztonságos karbantartás jó üzlet

A magán- és a közszféra vállalatai és szövetségei, köztük Európa néhány legismertebb vállalata fogott össze az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökséggel (EU-OSHA) az új, biztonságos karbantartással foglalkozó 2010-2011. évi Egészséges munkahelyek kampány keretén belül.

Számos különböző páneurópai és nemzetközi szervezet csatlakozott az EU-OSHA biztonságos karbantartással foglalkozó 2010-2011. évi Egészséges munkahelyek kampányához annak érdekében, hogy csökkentsék a munkával összefüggő balesetek számát. A kockázatértékeléssel foglalkozó 2008-2009. évi Egészséges munkahelyek kampány eredményeire épülő jelenlegi kampány célja az, hogy felhívja a figyelmet a megfelelő munkahelyi karbantartásra. A biztonságos karbantartással kapcsolatos helyes gyakorlatokat többféle kampánytevékenység, többek között a munkavállalóknak, az alkalmazottaknak és a karbantartási munkában részt vevő egyéb érdekelteknek szóló konferenciák, szemináriumok és gyakorlati képzések keretén belül népszerűsítik majd.

„Európában becslések szerint a munkahelyi balesetek mintegy 20%-a karbantartáshoz köthető, számos iparágban pedig a balesetek több mint fele összefüggésbe hozható a karbantartással. A munkahelyen bekövetkező halálos kimenetelű balesetek 10-15%-a karbantartási műveletek miatt történik. Ezért alapvető fontosságú, hogy a karbantartást megfelelően végezzék, figyelembe véve a munkavállalók biztonságát és egészségét. Az EU-OSHA kampánypartnerei felbecsülhetetlen szerepet fognak játszani, azáltal, hogy aktívan tájékoztatnak a biztonságos munkahelyi karbantartás fontosságáról" - mondta Dr. Jukka Takala, az EU-OSHA igazgatója.

A kampánypartnerek saját kampányeseményeik és információs hálózataik révén mind európai, mind pedig nemzeti szinten elősegítik majd a biztonságos karbantartás kérdésének napirendre tűzését. A kampány középpontjában a tudás- és tapasztalatmegosztás áll majd, amely biztosítani fogja, hogy a szervezetek kihasználhassák a biztonságosabb karbantartás által nyújtott működési és gazdasági előnyöket. A kampánypartnerek Unió-szerte ösztönözni fogják a biztonságos karbantartásról és annak a munkahelyi kockázatok csökkentésében játszott fontos szerepéről folyó vitát. Sor kerül például olyan eltérő ágazatokat célzó műhelybeszélgetésekre is, mint a mezőgazdaság, az építőipar és a vegyipar - ezek hagyományosan magas kockázatú ágazatoknak minősülnek, amelyekben a munkavállalók nap mint nap igen komoly egészségügyi kockázatokkal szembesülnek.

Az EU-OSHA az Egészséges munkahelyek kampány egész ideje alatt várja a hivatalos kampánypartnerek jelentkezését. A kampánypartnerekről és az általuk az ön régiójában szervezett eseményekről az Egészséges munkahelyek kampány honlapján olvashat bővebben a következő címen.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo