Használati útmutatókat kiterjesztett valóság alapú tréninggé átalakító technológia, valamint az ember-gép interakciót javítani hivatott, ötvenfajta érzelmet azonosító hangfelismerő szoftver is szerepel azon kiváló megoldások között, amelyek az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) digitális technológiákkal foglalkozó ága, az EIT Digital által kiírt európai scaleup verseny döntőjébe jutottak. Scaleup alatt olyan cégeket értünk, amelyek egy innovatív ötlettel, startupként már meg tudták valósítani a termékük, szolgáltatásuk árusítását, és beléptek abba a szakaszba, ahol a növekedés, bővülés a fő feladatuk.
A hazai siker még várat magára
A 2018-ban legjobbak közé választott növekedési fázisú startupok átlagban 38 embert foglalkoztatnak, átlagos bevételük 1,2 millió volt 2017-ben, és 4,2 millió euró tőkét vonzottak eddig. A döntősök a következő öt digitalis kategóriában versenyeznek: ipar, infrastruktúra, városok, jóllét és pénzügyek.
Magyarországról az EIT Digital Challenge-re az elmúlt öt évben összesen 65 cég jelentkezett, legutóbb azonban csak 2016-ban volt magyar döntős a reptéri autómegosztással foglalkozó BeeRides személyében. Az idei öt magyar pályázat közül egyik sem kvalifikálta magát az utolsó körre. A németek ellenben igencsak hasítottak, mivel a 25 döntős hely közül tizenegyet biztosítottak maguknak.
A győzteseket az októberben Brüsszelben megrendezendő döntőben választják ki, ahol az összdíjazás értéke mintegy 750 ezer euró. A nyeremény egyéves üzletfejlesztési támogatást foglal magában az EIT Digital Akcelerátorában, ahol kategóriánként a két legjobb céget készítik fel európai és globális terjeszkedésre. A kategóriák legjobbjai ezen felül egyenként 50 ezer euró pénzdíjban is részesülnek.