A németek tarolnak az európai scaleup-versenyben

Tizenegy uniós ország 25 scaleupja ugrotta meg a szintet, hogy részt vegyen az EIT Digital, a digitális innováció és oktatás vezető európai szervezete által szervezett, 750 ezer euró összdíjazású verseny utolsó körében.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Használati útmutatókat kiterjesztett valóság alapú tréninggé átalakító technológia, valamint az ember-gép interakciót javítani hivatott, ötvenfajta érzelmet azonosító hangfelismerő szoftver is szerepel azon kiváló megoldások között, amelyek az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) digitális technológiákkal foglalkozó ága, az EIT Digital által kiírt európai scaleup verseny döntőjébe jutottak. Scaleup alatt olyan cégeket értünk, amelyek egy innovatív ötlettel, startupként már meg tudták valósítani a termékük, szolgáltatásuk árusítását, és beléptek abba a szakaszba, ahol a növekedés, bővülés a fő feladatuk.

Ha ezt a 9 pontot betartja, vonzani fogja a befektetőket
Számtalan tiszavirág életű céget láthattunk már, amelyek noha rendelkeztek egy jó ötlettel, a precíz kivitelezés hiányában mégsem tudták üzleti keretek közé emelni azt. Ennek a problémának a kiküszöböléséhez nyújt segítséget a startupok számára az Investment Readiness Level (IRL) modell, amely 9 mérföldkövet határoz meg.
Az EIT Digital Challenge célja megtalálni a létező legjobb digitális deep tech innovációkat, azaz azokat a complex és felforgató megoldásokat, amelyek valamilyen egyedi tudományos vagy technológiai újítás apropóján a digitális transzormáció motorjaiként működnek. A 25 döntős 11 uniós országot képvisel, akiket 200 jelentkező közül választottak ki.

A hazai siker még várat magára

A 2018-ban legjobbak közé választott növekedési fázisú startupok átlagban 38 embert foglalkoztatnak, átlagos bevételük 1,2 millió volt 2017-ben, és 4,2 millió euró tőkét vonzottak eddig. A döntősök a következő öt digitalis kategóriában versenyeznek: ipar, infrastruktúra, városok, jóllét és pénzügyek.

Magyarországról az EIT Digital Challenge-re az elmúlt öt évben összesen 65 cég jelentkezett, legutóbb azonban csak 2016-ban volt magyar döntős a reptéri autómegosztással foglalkozó BeeRides személyében. Az idei öt magyar pályázat közül egyik sem kvalifikálta magát az utolsó körre. A németek ellenben igencsak hasítottak, mivel a 25 döntős hely közül tizenegyet biztosítottak maguknak.

A győzteseket az októberben Brüsszelben megrendezendő döntőben választják ki, ahol az összdíjazás értéke mintegy 750 ezer euró. A nyeremény egyéves üzletfejlesztési támogatást foglal magában az EIT Digital Akcelerátorában, ahol kategóriánként a két legjobb céget készítik fel európai és globális terjeszkedésre. A kategóriák legjobbjai ezen felül egyenként 50 ezer euró pénzdíjban is részesülnek.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo