A készpénz viszi az idei cafeteriát

Lassan körvonalazódik az idei cafeteriakép, ahogy a cégek többségénél lezárul a nyilatkoztatási időszak. Kardos György cafeteria-tanácsadót kérdeztük eddigi tapasztalatairól.

Melyek a legnépszerűbb cafeteriaelemek?

– Alapvetően a cafeteria-készpénz viszi a prímet idén, de mivel a kedvezményes és a normál adózású elemek közterhe között elhanyagolható a különbség, az ajándékra adható juttatás zárkózott fel a második helyre. Mindkét esetben azonnal költhető juttatásról van szó, amelyet a munkavállaló az egyedi igényei szerint tud felhasználni, ezért a teljesítmény elismerésének és a lojalitás növelésének is eszközei ezek a juttatások. Az ajándékra szóló juttatás – a NAV által meghatározott módon – számtalan árucikkre költhető a műszaki cikktől a kozmetikumokon át a tisztítószerekig, sőt még üzemanyagra is. A munkáltatók számára kényelmes megoldás és a dolgozók költését is megkönnyítik az elektronikus cafeteriakártyák, amelyek csökkentik a juttatáshoz kapcsolódó adminisztrációs terheket és egyszerűbbé teszik a pénz felhasználását. Ilyen például az Edenred kártya vagy a Multi-Pay® Cafeteria kártyája. Átrendeződés látható a fogyasztásra kész élelmiszer-juttatások terén is, miután az Erzsébet utalvány monopóliuma megszűnt. Növeli a munkáltatók mozgásterét, hogy idén törvényileg szabályozott keretösszeg sem korlátozza a juttatás mértékét.

Mennyibe kerül idén a cafeteria?
A legfontosabb változásokat és tudnivalókat a 2017-ben adható munkáltatói juttatásokra vonatkozó szabályokról itt találja.
A munkáltatók változtattak-e idén a cafeteriakereten az új adószabályok tükrében?

– Azt látom, hogy sokkal többen kínálnak cafeteriát. Sok olyan cég, amely eddig máshogyan ismerte el dolgozói teljesítményét, idén cafeteriakeretet ad, köszönhetően az adóteher mérséklődésének. A gazdaság fehérítése egyértelműen érzékelhető trend. A bruttó keretösszegeket több vállalat emelte vagy megtartotta a tavalyi költségkeretet, de az adók mérséklődésének köszönhetően a munkavállaló utóbbi esetben is több költhető forinthoz jut idén. Egy másik trend is kirajzolódik: csökken az önkéntes pénztárakba fizetett munkáltatói tagdíj-hozzájárulás, viszont nő az egyéni tagdíjbefizetés mértéke. Erre forrást teremtenek a növekvő bérek, valamint a 100 ezer forintos készpénz-cafeteria. Egyértelműen többen ismerik fel, hogy a minőségi egészségügyi ellátáshoz és nyugdíjhoz muszáj becsatornázni a saját forrásokat is.

Hidegen hagyják a cégeket az új cafeteriaszabályok
A K&H felmérése szerint hidegen hagyják a módosítások a cégeket, még mindig a vállalkozásoknak alig negyede tervezi béren kívüli juttatással támogatni a dolgozóit. A top 3 cafeteria elemhez ragaszkodnak a cégek, csupán a sorrend módosult: a munkába járás költségtérítése lépett az első helyre, megelőzve az eddig legnépszerűbbnek számító Erzsébet-utalványt, de a pénzbeli jutalom stabilan tartja harmadik helyét.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo