A helyfoglalási és csomagtrükkök húzzák a bevételt

A légitársaságok bevételeinek 27 százaléka, 1,6 Mrd. euró származott 2017-ben a jegyeladáson túli díjakból. A helyfoglalási, poggyász és egyéb díjak egyre nagyobb szerepet játszanak a repülési üzletben.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A CarTrawler szakmai portál vizsgálta meg a világ légitársaságainak 2014-2018 között kiadott üzleti jelentéseit. Azok azt mutatták, hogy az úgynevezett kiegészítő szolgáltatásokból származó bevételeik ebben az időszakban 128 százalékkal emelkedtek és elérték a kereken 65 Mrd. eurót.

Mivel a világon működő több, mint 300 légitársaság közül nem valamennyinek az üzleti jelentései voltak hozzáférhetők, a valódi szám valószínűleg ennél is magasabb. A többlet-bevételek egyébként nem tartalmazzák azokat, amelyeket a cégek a törzsutas-programokból kapnak.

Az extra-bevételek sikerlistáját a három nagy amerikai cég, a United, a Delta és az American vezeti. Azok mindegyik évente több, mint 5 Mrd. dolláros bevételt könyvel el a külön-szolgáltatásokból.

Európában a fapados cégek, a Ryanair és az Easyjet nem kínálnak ugyan törzsutas programokat,

Lassan követni sem tudjuk a fapadosok csomagárait
Megemelte a Wizz Air és a Ryanair az elsőbbségi beszállás és a csomagfeladás árát. Mostantól az utazási szezontól is függ, hogy mennyit kell fizetni egy-egy feladott poggyászért.
de így is jelentős többlet-bevételük van: a Ryanair 2017-ben 2.3 Mrd., az Easyjet 1.3 Mrd. eurót könyvelhetett el a jegyárusításon túli eladásokból. A Spirit teljes bevételének több, mint 40 százaléka származott külön-eladásokból.

Míg a fapadosok a csomagokkal, azok súlyával, feladásával, valamint szálloda-foglalással, autóbérléssel üzletelnek, a hagyományos légitársaságok a helyfoglalásnál vezetnek be új formákat. A Swissairnél például a távolsági utaknál 30-115 svájci frank közötti összeget fizet az utas, ha turistaosztályon maga választhatja ki a lehető legkényelmesebb helyet.

Míg a repülőjegy-árak az internetnek köszönhetően áttekinthetőbbek lettek, az egyéb szolgáltatásokat a társaságok fantáziadúsan úgy alakítják, hogy igen nehéz az utasnak azokban eligazodnia.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo