A Boeing még mindig csak ígéri a hiba megoldását

A Boeing nem tájékoztatta a pilótákat megfelelően a 737 Max gépek új automatikájáról, amely feltehetően két gép lezuhanásához és több száz ember halálához vezetett.

Az amerikai Szövetségi Repülésügyi Hatóság illetékesei szerint feltehetően mindkét katasztrófánál az automatika egyik érzékelőjének hibás működése volt az ok. Ugyanakkor az American Airlines egy, a géptípust repülő pilótája elmondta: az új géptípus bevezetésénél csak egészen rövid tájékoztatást kaptak annak biztonsági automatikájáról azzal, hogy miután a típus korábbi gépeit vezették, lényegében a 737 Max-ot is ismerik. Ez volt amögött, hogy a rendszer hibás bekapcsolódása után a pilóták képtelenek voltak azt kikapcsolni.

Kép: boeing.com

Az első, az indonéz légitársasághoz tartozó gép lezuhanása után a pilótákat a Boeing arról tájékoztatta, hogy 2018 végére módosítják a 737 Max szoftverét – erre azonban még mindig várni kell, a gyártó most áprilisra ígéri a frissítést.

Eközben a gépek százai világszerte várnak a felszállási engedélyre. A szakértők szerint a változás

Elég nagy bajban a Boeing
A Boeingnek várhatóan közel 1 Mrd dollárjába kerülhet majd, hogy biztonságossá tegye 737 Max típusú gépeit, egyúttal meg kell térítenie a kárt, amelyet a légitársaságok a gép repülési tilalma miatt elszenvednek. A 737-es megrendeléseit azonban várhatóan nem vonják vissza.
az lesz, hogy a jövőben csak akkor kapcsolódik be a gép stabilitását védő automatika, ha az oldalain elhelyezett mindkét szenzor veszélyt érzékel.

Az amerikai közlekedési tárca közben vizsgálatot rendelt el a szövetségi légügyi hatóságnál (FAA) a Boeing kifogásolt típusainak engedélyezése ügyében – jelentette internetes oldalán a The Wall Street Journal. 

A minisztérium azt vizsgálja: megfelelőek voltak e a gépek biztonsági rendszerei, és megalapozottan adták-e ki rájuk a repülési engedélyeket. A lap megjegyezte: az Egyesült Államokban rendkívül szokatlan, hogy szövetségi ügyészek vizsgálják kereskedelmi repülőgépek műszaki adatainak jóváhagyását, e folyamat részleteit, illetve a repülési engedélyek kiadásának rendjét. A szövetségi biztonsági vizsgálatokat ugyanis mindig polgári peres eljárás keretében végzik el.

A chicagói székhelyű Boeing szóvivője elhárította a kommentárt, arra hivatkozva, hogy a vizsgálatok ideje alatt nem válaszol jogi vagy a kormányzati vizsgálatokat érintő kérdésekre.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo