A Boeing még mindig csak ígéri a hiba megoldását

A Boeing nem tájékoztatta a pilótákat megfelelően a 737 Max gépek új automatikájáról, amely feltehetően két gép lezuhanásához és több száz ember halálához vezetett.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az amerikai Szövetségi Repülésügyi Hatóság illetékesei szerint feltehetően mindkét katasztrófánál az automatika egyik érzékelőjének hibás működése volt az ok. Ugyanakkor az American Airlines egy, a géptípust repülő pilótája elmondta: az új géptípus bevezetésénél csak egészen rövid tájékoztatást kaptak annak biztonsági automatikájáról azzal, hogy miután a típus korábbi gépeit vezették, lényegében a 737 Max-ot is ismerik. Ez volt amögött, hogy a rendszer hibás bekapcsolódása után a pilóták képtelenek voltak azt kikapcsolni.

Kép: boeing.com

Az első, az indonéz légitársasághoz tartozó gép lezuhanása után a pilótákat a Boeing arról tájékoztatta, hogy 2018 végére módosítják a 737 Max szoftverét – erre azonban még mindig várni kell, a gyártó most áprilisra ígéri a frissítést.

Eközben a gépek százai világszerte várnak a felszállási engedélyre. A szakértők szerint a változás

Elég nagy bajban a Boeing
A Boeingnek várhatóan közel 1 Mrd dollárjába kerülhet majd, hogy biztonságossá tegye 737 Max típusú gépeit, egyúttal meg kell térítenie a kárt, amelyet a légitársaságok a gép repülési tilalma miatt elszenvednek. A 737-es megrendeléseit azonban várhatóan nem vonják vissza.
az lesz, hogy a jövőben csak akkor kapcsolódik be a gép stabilitását védő automatika, ha az oldalain elhelyezett mindkét szenzor veszélyt érzékel.

Az amerikai közlekedési tárca közben vizsgálatot rendelt el a szövetségi légügyi hatóságnál (FAA) a Boeing kifogásolt típusainak engedélyezése ügyében – jelentette internetes oldalán a The Wall Street Journal. 

A minisztérium azt vizsgálja: megfelelőek voltak e a gépek biztonsági rendszerei, és megalapozottan adták-e ki rájuk a repülési engedélyeket. A lap megjegyezte: az Egyesült Államokban rendkívül szokatlan, hogy szövetségi ügyészek vizsgálják kereskedelmi repülőgépek műszaki adatainak jóváhagyását, e folyamat részleteit, illetve a repülési engedélyek kiadásának rendjét. A szövetségi biztonsági vizsgálatokat ugyanis mindig polgári peres eljárás keretében végzik el.

A chicagói székhelyű Boeing szóvivője elhárította a kommentárt, arra hivatkozva, hogy a vizsgálatok ideje alatt nem válaszol jogi vagy a kormányzati vizsgálatokat érintő kérdésekre.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo