A Boeing még mindig csak ígéri a hiba megoldását

A Boeing nem tájékoztatta a pilótákat megfelelően a 737 Max gépek új automatikájáról, amely feltehetően két gép lezuhanásához és több száz ember halálához vezetett.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az amerikai Szövetségi Repülésügyi Hatóság illetékesei szerint feltehetően mindkét katasztrófánál az automatika egyik érzékelőjének hibás működése volt az ok. Ugyanakkor az American Airlines egy, a géptípust repülő pilótája elmondta: az új géptípus bevezetésénél csak egészen rövid tájékoztatást kaptak annak biztonsági automatikájáról azzal, hogy miután a típus korábbi gépeit vezették, lényegében a 737 Max-ot is ismerik. Ez volt amögött, hogy a rendszer hibás bekapcsolódása után a pilóták képtelenek voltak azt kikapcsolni.

Kép: boeing.com

Az első, az indonéz légitársasághoz tartozó gép lezuhanása után a pilótákat a Boeing arról tájékoztatta, hogy 2018 végére módosítják a 737 Max szoftverét – erre azonban még mindig várni kell, a gyártó most áprilisra ígéri a frissítést.

Eközben a gépek százai világszerte várnak a felszállási engedélyre. A szakértők szerint a változás

Elég nagy bajban a Boeing
A Boeingnek várhatóan közel 1 Mrd dollárjába kerülhet majd, hogy biztonságossá tegye 737 Max típusú gépeit, egyúttal meg kell térítenie a kárt, amelyet a légitársaságok a gép repülési tilalma miatt elszenvednek. A 737-es megrendeléseit azonban várhatóan nem vonják vissza.
az lesz, hogy a jövőben csak akkor kapcsolódik be a gép stabilitását védő automatika, ha az oldalain elhelyezett mindkét szenzor veszélyt érzékel.

Az amerikai közlekedési tárca közben vizsgálatot rendelt el a szövetségi légügyi hatóságnál (FAA) a Boeing kifogásolt típusainak engedélyezése ügyében – jelentette internetes oldalán a The Wall Street Journal. 

A minisztérium azt vizsgálja: megfelelőek voltak e a gépek biztonsági rendszerei, és megalapozottan adták-e ki rájuk a repülési engedélyeket. A lap megjegyezte: az Egyesült Államokban rendkívül szokatlan, hogy szövetségi ügyészek vizsgálják kereskedelmi repülőgépek műszaki adatainak jóváhagyását, e folyamat részleteit, illetve a repülési engedélyek kiadásának rendjét. A szövetségi biztonsági vizsgálatokat ugyanis mindig polgári peres eljárás keretében végzik el.

A chicagói székhelyű Boeing szóvivője elhárította a kommentárt, arra hivatkozva, hogy a vizsgálatok ideje alatt nem válaszol jogi vagy a kormányzati vizsgálatokat érintő kérdésekre.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo