Elég nagy bajban a Boeing

A Boeingnek várhatóan közel 1 Mrd. dollárjába kerülhet majd, hogy biztonságossá tegye 737 Max típusú gépeit, egyúttal meg kell térítenie a kárt, amelyet a légitársaságok a gép repülési tilalma miatt elszenvednek. A 737-es megrendeléseit azonban várhatóan nem vonják vissza.

Amikor a Boeing Dreamliner gépet 2013-ban az akkuk öngyulladása miatt leállították, a gyártónak 3 hónapjába és több, ment 20 mió. dollárjába került a hiba elhárítása. A 737-es esetében sokkal nehezebb lesz úrrá lenni a helyzeten, hiszen a típus két gépének lezuhanása felbecsülhetetlen kárt okozott a gyártó hírnevének.

en.wikipedia.org

A cégnek nem jelenthet gondot a szoftver frissítése, amin egyébként már az első, indonéziai gép októberi lezuhanása óta dolgoznak. A frissítést áprilisra várják, de a végső megoldás későbbre tolódhat annak tükrében, mire jutottak az etiópiai katasztrófát vizsgálók. A Dreamlinernél gépenként 465.000 dollárba került az akkuk körüli probléma megoldása. Ennek alapján a Boeing csaknem 1 Mrd. dollárt költhet a 737-esekre.

A Norvég Légitársaság , amelynek 350 gépe van ebből a típusból, elsőként jelezte: kártérítésre tart igényt, miután 737-es flottája földre kényszerült. Egy megfelelő gép bérleti költsége 3 hónapra egymillió dollár körül van.
A Boeing arra is számíthat, hogy az áldozatok hozzátartozói kártérítésért perelnek majd. A cég, amelynek éves jövedelme 100 milliárd dollár körül van, meg fog tudni birkózni a költségekkel, bár további terhek is jöhetnek: ha csúszik a rendelt gépek kiszállítása, árengedményt kell majd adni. Ugyanakkor a bizalmi válság miatt elveszthetnek fontos megrendelőket, azok átpártolhatnak az Airbus hasonlóan üzemanyag-takarékos típusához, az A320 neo-hoz.

Szakértők szerint egyébként nem valószínű, hogy a megrendelők visszalépnének a lekötött

A teljes légi közlekedést padlóra küldheti a Boeing katasztrófája
Eltérnek szakértők véleményei az Etiópiában lezuhant Boeing ügyében, de a gép repülését egy sor országban megtiltották. Az amerikai légügyi hatóság nem látott okot arra, hogy leállítsa a 737 Max repülését.
géprendelésektől. A 737-es 120 Mio. dollárba kerül. A rendelésnél általában 20 százalék előleget fizetnek s az ár további részét folyamatosan fizetik ki. Amennyiben nem bizonyítható, hogy a gép szerkezeti hibája áll a katasztrófák mögött, a vételi szerződésektől nehéz visszalépni. Ugyanakkor az egyetlen alternatíva az Airbus – amely azonban egyéves elmaradásban van szállításaival.

A szerencsétlenségek után az amerikai Szövetségi Légiközledési Hatóság (F.A.A.) is a bírálatok homlokterében áll. A törvényhozás szigorú vizsgálatot követel arról: miért engedélyezték, hogy ne legyen kötelező külön pilóta-képzés egy olyan gépre, amely kritikus, a korábbi típusokon nem alkalmazott biztonsági berendezéseket kapott.

Mint kiderült, 2005 óta a Boeing megválaszthatja, hogy az F.A.A. mely munkatársa vizsgáztassa gépeit. Ez, amint a pilóták és a légikisérők érdekképviseletei is rámutattak, nyilvánvalóan felveti az összefonódás gyanúját.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo