Az Extreme Digital 2020-as Black Friday-e is a tavalyinál jelentősen nagyobb forgalmat generált: 46 százalékkal több pénzt költöttek és 43 százalékkal több rendelést adtak fel a magyar vásárlók mint tavaly. Itthon a vásárlók száma 16 százalékkal volt magasabb a tavalyiaknál. A magyar vásárlók esetében 40 ezer forint körül alakult az idei kosárérték, ami durván harmadával magasabb a 2019-es értéknél.
Hogyan reklámozzon egy cég Black Friday alatt?
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az adventi időszakot jellemző leárazások és más kampányok kapcsán már korábban egyértelművé tette, hogy a fogyasztó teljeskörű tájékoztatása alapvető jelentőséggel bír. Egy kedvezmények köré szervezett kampányban a kedvezmény megszerzésének, illetve abból való kizártságnak a feltételei lényeges információnak minősülnek. Különösen úgy, hogy az ilyen kampányok alkalmasak a fogyasztók becsábítására az áruházba. A lényeges információkkal kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás alkalmas a fogyasztó úgynevezett ügyleti döntésének torzítására. A GVH iránymutatásaival bővebben ebben a cikkben foglalkoztunk.