Tolonganak a kkv-k a Rába beszállítói helyeiért

Száznál is több érdeklődő jelentkezett egy hónap alatt a Rába-Volvo együttműködés keretében meghirdetett beszállítói programra. A járműipar szinte minden területén tevékenykedő magyar kis- és közepes vállalatok jelentkeztek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A programot azért indították, hogy minél több hazai vállalkozás versenyképes terméke beépüljön a tervezett Rába–Volvo autóbuszokba, illetve bekerülhessen a Volvo globális beszállítói rendszerébe – fogalmaz közleményében a Rába Járműipari Holding Nyrt. A jelentkezők többnyire iparági szereplők, közöttük a kis- és közepes vállalkozások egyaránt megtalálhatóak az ország minden részéből. Olyan cég is akadt, amelyik nem kifejezetten az alkatrészgyártásban érdekelt, de fantáziát lát a Rába–Volvo együttműködésben, és úgy gondolja, terméke alkalmas lehet a járművekbe való beépítéshez – közölte a Magyar Távirati Iroda.

Március 19-én indított beszállítói programot hazai kis- és középvállalkozások számára a Volvo Bus Corporationnel közös buszgyártásához a Rába Jármű Kft. Az érdeklődők június 30-ig jelentkezhetnek a társaság honlapján indított beszállítói oldalon; a pályázatok ismeretében készítik elő – várhatóan szeptember közepéig – a program következő fázisát. Ekkor már az együttműködés konkrét feltételeiről tárgyalnak a buszprogram leendő partnereivel – közölték a program indításának napján.

Az autóbusz-üzletágat vezető Mohácsi Béla közlése szerint a Rába–Volvo együttműködés során harmincszázaléknyi helyi beszállítói hányaddal számolnak. A várható 200-300 busz gyártása esetén ez évi 15-20 milliárd forintnyi új piaci lehetőséget jelent, egyben fenntarthatóan 300 munkahelyet teremt a Rábánál és beszállítóinál.

Törvény védi a beszállítókat
Az országgyűlés még tavaly megszavazta a tisztességtelen forgalmazói magatartás tilalmáról szóló törvénymódosítást. A jogszabály pontosítja a mezőgazdasági és élelmiszer-ipari beszállítók és a kereskedők közötti fizetési határidőket és a beszerzési ár alatti értékesítés szabályait. A törvényben új rendelkezésként jelenik meg a diszkriminatív árazás tilalma.
A programba bekerülő hazai cégek nem csupán az évi tízezer darabos Volvo buszgyártás partnerei lehetnek, de bekerülhetnek a svéd cég ennél nagyságrenddel nagyobb kibocsátású teherjármű-üzletágába is. A felek megállapodása alapján a beruházás százszázalékos ellentételezés mellett zajlik, ami komoly lehetőség a hazai cégek számára a Volvo-beszállítóvá válásra. A cég azzal számol, hogy 2014 első negyedében bocsátja ki az első buszokat. A magyarországi piac felvevőképességét évi 200-300 darabra becsülik, és ez az a tétel, amely már gazdaságosan gyártható.

A biztosabb piacért megéri teljesíteni a feltételeket

A kisvállalkozásoknak ugyanakkor megéri egy nagyobb cég beszállítójává válni, hiszen számukra nagyobb biztonságot jelent a kiszámítható, tervezhető felvásárlóval való kapcsolat. Persze az elvárások is magasak, de nem lehetetlen megfelelni.

Beszállítóvá válni nem megy egyik pillanatról a másikra, a nagy cégek elvárásai komolyak, sokszor nehéz helyzet elé állítják a kkv-kat. Érdemes azonban nekifutni a teljesítésnek, mert bár nem könnyű és nem is olcsó megfelelni, de a befektetés legtöbb esetben sokszorosan megtérül.

 

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo