Száznál is több érdeklődő jelentkezett egy hónap alatt a Rába-Volvo együttműködés keretében meghirdetett beszállítói programra. A járműipar szinte minden területén tevékenykedő magyar kis- és közepes vállalatok jelentkeztek.
Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!
Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság – 2025. február 26. Budapest
A programot azért indították, hogy minél több hazai vállalkozás versenyképes terméke beépüljön a tervezett Rába–Volvo autóbuszokba, illetve bekerülhessen a Volvo globális beszállítói rendszerébe – fogalmaz közleményében a Rába Járműipari Holding Nyrt. A jelentkezők többnyire iparági szereplők, közöttük a kis- és közepes vállalkozások egyaránt megtalálhatóak az ország minden részéből. Olyan cég is akadt, amelyik nem kifejezetten az alkatrészgyártásban érdekelt, de fantáziát lát a Rába–Volvo együttműködésben, és úgy gondolja, terméke alkalmas lehet a járművekbe való beépítéshez – közölte a Magyar Távirati Iroda.
Március 19-én indított beszállítói programot hazai kis- és középvállalkozások számára a Volvo Bus Corporationnel közös buszgyártásához a Rába Jármű Kft. Az érdeklődők június 30-ig jelentkezhetnek a társaság honlapján indított beszállítói oldalon; a pályázatok ismeretében készítik elő – várhatóan szeptember közepéig – a program következő fázisát. Ekkor már az együttműködés konkrét feltételeiről tárgyalnak a buszprogram leendő partnereivel – közölték a program indításának napján.
Az autóbusz-üzletágat vezető Mohácsi Béla közlése szerint a Rába–Volvo együttműködés során harmincszázaléknyi helyi beszállítói hányaddal számolnak. A várható 200-300 busz gyártása esetén ez évi 15-20 milliárd forintnyi új piaci lehetőséget jelent, egyben fenntarthatóan 300 munkahelyet teremt a Rábánál és beszállítóinál.
Törvény védi a beszállítókat
Az országgyűlés még tavaly megszavazta a tisztességtelen forgalmazói magatartás tilalmáról szóló törvénymódosítást. A jogszabály pontosítja a mezőgazdasági és élelmiszer-ipari beszállítók és a kereskedők közötti fizetési határidőket és a beszerzési ár alatti értékesítés szabályait. A törvényben új rendelkezésként jelenik meg a diszkriminatív árazás tilalma.
A programba bekerülő hazai cégek nem csupán az évi tízezer darabos Volvo buszgyártás partnerei lehetnek, de bekerülhetnek a svéd cég ennél nagyságrenddel nagyobb kibocsátású teherjármű-üzletágába is. A felek megállapodása alapján a beruházás százszázalékos ellentételezés mellett zajlik, ami komoly lehetőség a hazai cégek számára a Volvo-beszállítóvá válásra. A cég azzal számol, hogy 2014 első negyedében bocsátja ki az első buszokat. A magyarországi piac felvevőképességét évi 200-300 darabra becsülik, és ez az a tétel, amely már gazdaságosan gyártható.
A biztosabb piacért megéri teljesíteni a feltételeket
Beszállítóvá válni nem megy egyik pillanatról a másikra, a nagy cégek elvárásai komolyak, sokszor nehéz helyzet elé állítják a kkv-kat. Érdemes azonban nekifutni a teljesítésnek, mert bár nem könnyű és nem is olcsó megfelelni, de a befektetés legtöbb esetben sokszorosan megtérül.