Fiatal vállalkozókból is lehet Példakép

A Példakép Alapítvány idén is keresi az Év Példakép vállalkozóját. A 3 millió forintos fődíjjal és 1 millió forintos közönségdíjjal záruló pályázatra augusztus 31-éig a gazdaság minden szektorából jelentkezhetnek a 40 év alatti fiatal vállalkozók.

Kép: Példakép Alapítvány

A tavalyi országos sikerre való tekintettel a Példakép Alapítvány 2014-ben is elindította a Példakép Pályázatot. Olyan 40 év alatti fiatal vállalkozók jelentkezését várják, akik vállalkozásukkal, életútjukkal, sikertörténetükkel pozitív példát mutatnak a társadalomnak és a fiatal generációnak.

A pályázat ingyenes és nyitott, a jelentkezési határidő 2014. augusztus 31. A jelentkezők közül 20 tagú, neves gazdasági szakemberekből és ismert vállalkozókból álló szakmai zsűri választja ki azt az 50 Példaképet, akiket egy exkluzív kiadványban az egész ország megismerhet.

Az Év Példaképe elismerést és az ezzel járó 3 millió forintos fődíjat a zsűri ítéli oda, az 1 millió forintos közönségdíjat pedig az országos közönségszavazáson legtöbb szavazatot elnyert vállalkozó viheti haza. Az Év Példaképe Díjat és közönségdíjat  januárban, gálaesten adják át, továbbá a Példaképek 2014 című kiadványt is ekkor mutatják be a szervezők.

Az alapítvány programjainak fő támogatója a UPC Business, a Magyar Nemzeti Bank, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt., az Eximbank és a Microsoft, kiemelt médiapartnere, a Forbes, a Világgazdaság és a Blog.hu.

Jelenleg Magyarországon – mind világviszonylatban, mind pedig európai és regionális szinten is – kritikusan alacsony a fiatalok vállalkozói hajlandósága és a fiatal vállalkozók száma. Míg Kínában a fiatalok 71 százaléka, az Egyesült Államokban 55 százaléka, Európában 43 százaléka vágna bele szívesen saját vállalkozásba, addig Magyarországon a 35 év alatti fiatalok csupán 28 százaléka érez magában vágyat arra, hogy vállalkozzon. Régiós versenytársainkhoz képest is messze lemaradtunk a vállalkozói kedv terén: Lengyelországban a fiatalok 62 százaléka, Romániában 61 százaléka, Horvátországban 57 százaléka, Szlovákiában 48 százaléka lenne szívesen vállalkozó.

A Példakép Pályázatról bővebben a www.peldakep.hu oldalon tájékozódhatnak.

Az utódlás lehet a családi vállalkozások rákfenéje
A magyarországi családi vállalatok és vállalkozások a GDP mintegy 50-60 százalékát adják, miközben a foglalkoztatottak közel fele tartozik ehhez a körhöz. A sikeres családi vállalatok több szempontból is hagyományosan az átlag fölött teljesítenek, tőkeerejükhöz mért jószolgálati tevékenységük és munkaerő-megtartó képességük is jellemzően erősebb, mint más jellegű vállalkozásoké. Mindezek mellett számos olyan problémával is meg kell birkózniuk, amelyek más cégeket nem vagy csak sokkal kisebb mértékben érintenek. Ezek közül vitán felül az utódlás kérdése hordozza magában a legnagyobb veszélyeket, melyekkel már napjainkban is szembe kell nézniük a generációváltás küszöbén álló, a rendszerváltás idején alapított hazai családi vállalkozásoknak is.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo