Fiatal vállalkozókból is lehet Példakép

A Példakép Alapítvány idén is keresi az Év Példakép vállalkozóját. A 3 millió forintos fődíjjal és 1 millió forintos közönségdíjjal záruló pályázatra augusztus 31-éig a gazdaság minden szektorából jelentkezhetnek a 40 év alatti fiatal vállalkozók.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Példakép Alapítvány

A tavalyi országos sikerre való tekintettel a Példakép Alapítvány 2014-ben is elindította a Példakép Pályázatot. Olyan 40 év alatti fiatal vállalkozók jelentkezését várják, akik vállalkozásukkal, életútjukkal, sikertörténetükkel pozitív példát mutatnak a társadalomnak és a fiatal generációnak.

A pályázat ingyenes és nyitott, a jelentkezési határidő 2014. augusztus 31. A jelentkezők közül 20 tagú, neves gazdasági szakemberekből és ismert vállalkozókból álló szakmai zsűri választja ki azt az 50 Példaképet, akiket egy exkluzív kiadványban az egész ország megismerhet.

Az Év Példaképe elismerést és az ezzel járó 3 millió forintos fődíjat a zsűri ítéli oda, az 1 millió forintos közönségdíjat pedig az országos közönségszavazáson legtöbb szavazatot elnyert vállalkozó viheti haza. Az Év Példaképe Díjat és közönségdíjat  januárban, gálaesten adják át, továbbá a Példaképek 2014 című kiadványt is ekkor mutatják be a szervezők.

Az alapítvány programjainak fő támogatója a UPC Business, a Magyar Nemzeti Bank, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt., az Eximbank és a Microsoft, kiemelt médiapartnere, a Forbes, a Világgazdaság és a Blog.hu.

Jelenleg Magyarországon – mind világviszonylatban, mind pedig európai és regionális szinten is – kritikusan alacsony a fiatalok vállalkozói hajlandósága és a fiatal vállalkozók száma. Míg Kínában a fiatalok 71 százaléka, az Egyesült Államokban 55 százaléka, Európában 43 százaléka vágna bele szívesen saját vállalkozásba, addig Magyarországon a 35 év alatti fiatalok csupán 28 százaléka érez magában vágyat arra, hogy vállalkozzon. Régiós versenytársainkhoz képest is messze lemaradtunk a vállalkozói kedv terén: Lengyelországban a fiatalok 62 százaléka, Romániában 61 százaléka, Horvátországban 57 százaléka, Szlovákiában 48 százaléka lenne szívesen vállalkozó.

A Példakép Pályázatról bővebben a www.peldakep.hu oldalon tájékozódhatnak.

Az utódlás lehet a családi vállalkozások rákfenéje
A magyarországi családi vállalatok és vállalkozások a GDP mintegy 50-60 százalékát adják, miközben a foglalkoztatottak közel fele tartozik ehhez a körhöz. A sikeres családi vállalatok több szempontból is hagyományosan az átlag fölött teljesítenek, tőkeerejükhöz mért jószolgálati tevékenységük és munkaerő-megtartó képességük is jellemzően erősebb, mint más jellegű vállalkozásoké. Mindezek mellett számos olyan problémával is meg kell birkózniuk, amelyek más cégeket nem vagy csak sokkal kisebb mértékben érintenek. Ezek közül vitán felül az utódlás kérdése hordozza magában a legnagyobb veszélyeket, melyekkel már napjainkban is szembe kell nézniük a generációváltás küszöbén álló, a rendszerváltás idején alapított hazai családi vállalkozásoknak is.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo