A vállalatok alig fektetnek kiberbiztonságuk növelésébe?

A vállalatok mindössze 2 százaléka vezetett be átfogó kiberrezilienciai intézkedéseket, pedig egy átlagos informatikai incidens ma már több mint 3 millió dolláros kárt okoz.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

„A mesterséges intelligencia használatában hatalmas lehetőségek rejlenek, ugyanakkor fontos, hogy tudatában legyünk az alkalmazásából eredő kockázatoknak is, hogy azokat kezelni tudjuk. A GenAI rendszerek által használt adatok megbízhatósága mellett az is lényeges, hogy az eszköz mit kezd az általunk beadott információkkal, és nem okoz egy esetleges adatvédelmi incidenst” - tette hozzá Gyimesi Csaba, a PwC Magyarország kibervédelmi csapatának igazgatója.

Az üzletet támogató reziliencia elengedhetetlen

A fenyegetések és a felkészületlenség ellenére a felmérés eredményei azt mutatják, hogy a vállalatok nem tétlenkednek. Több mint háromnegyedük (77 százalék) arra számít, hogy a következő évben növelni fogják a kiberbiztonsági költségvetést, illetve az üzleti vezetők közel fele (48 százalék) az adatvédelemre és az adatok biztonságára helyezi a legnagyobb hangsúlyt. A technológiai vezetők számára a felhőtechnológiákkal kapcsolatos biztonság (34 százalék) marad az elsődleges prioritás. A szervezetek közel egyharmada (30 százalék) a jövő évben 6-10 százalékkal tervezi növelni kiberköltségvetését, míg 11 százalékos vagy annál nagyobb emelkedést vár az egyötödük (20 százalék).

Szezám tárulj!
Szezám tárulj!
Fotó: Depositphotos

A vállalatok a kiberbiztonságba történő beruházást kulcsfontosságú versenyelőnyként említik, 57 százalékuk szerint az ügyfelek bizalma, 49 százalékuk szerint a márka megbízhatósága és hűsége a fő mozgatórugó ezen befektetések mögött. Emellett a szabályozások is ösztönzik a befektetéseket – a cégek 96 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt 12 hónapban a vonatkozó előírások növelték a kibervédelmi kiadásaikat.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo