Simán kifizetik a váltságdíjat a cégek

A Sophos közzétette hatodik State of Ransomware (A zsarolóvírus-helyzet) éves jelentését, amely egy gyártófüggetlen felmérés 17 ország IT- és kiberbiztonsági vezetőinek részvételével. A kutatás azt vizsgálta, hogyan hatnak a zsarolóvírus-támadások a vállalkozások működésére. A 2025-ös eredmények szerint a cégek közel fele, 50 százalék fizette ki a váltságdíjat az adatok visszaszerzése érdekében – ez az elmúlt hat év második legmagasabb aránya.

Bár sok vállalat fizetett, az esetek 53 százalékában kevesebbet adtak, mint amennyi az eredeti követelés volt. A csökkentett váltságdíjat az esetek 71 százalékában alkudozás útján érték el – vagy saját tárgyalással, vagy külső fél bevonásával. Miközben a medián váltságdíj-követelés 2024 és 2025 között egyharmadával csökkent, a tényleges kifizetések mediánja 50 százalékkal esett vissza, ami azt mutatja, hogy a vállalatok egyre hatékonyabban mérséklik a támadások hatását.

Átlagosan a kifizetett váltságdíj összege 1 millió dollár volt, de a követelt összeg jelentősen eltért a vállalat mérete és bevétele szerint. Az egymilliárd dollár feletti bevételű cégeknél a medián követelés meghaladta az 5 millió dollárt, míg a 250 millió dollár alatti árbevétellel rendelkezőknél jellemzően 350 ezer dollárnál kevesebbet követeltek.

Harmadik éve zsinórban a támadások első számú technikai kiváltó oka a kihasznált sebezhetőség volt. A megkérdezettek 40 százaléka jelezte, hogy a támadók olyan biztonsági rést használtak ki, amelynek létezéséről a szervezet nem is tudott – ez rávilágít arra, mennyire nehézséget okoz az intézményeknek a támadási felületük feltérképezése és védelme. Összességében a szervezetek 63%-a jelezte, hogy az erőforráshiány szerepet játszott abban, hogy áldozattá váltak. A 3000 főnél nagyobb szervezetek a szaktudás hiányát, míg a 251–500 fős cégek leggyakrabban a létszámhiányt nevezték meg fő okként.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo