Olyan eset is létezik, hogy a kiberbűnöző egy védelmi résen vagy programon keresztül bejut a cég levelezőrendszerébe, és a vezetők vagy más illetékes munkatársak nevében ad utasításokat a kollégáknak nagyobb pénzösszegek átutalására. Ezeket az eseteket a szakértő szerint úgy a legegyszerűbb kivédeni, ha a pénzügyi tranzakciókra a vállalkozásnak van egy szigorú többlépcsős protokollja, amit az e-mailek mellett valamilyen más platformon is jóvá kell hagynia a vezetésnek. Egy a levelezéstől független projektmenedzsment rendszer például erre is ideális platform lehet.
„Egy cég esetében egy átutalás se lehet olyan sürgős, hogy az ne érne meg plusz egy ellenőrző kört. A kiberbűnözők a technológia mellett sokszor használnak pszichológiai trükköket, aminek egyik jellemző eleme a sürgetésből, kapkodásból eredő figyelmetlenség kihasználása. Ha egy cég egy jól átgondolt protokollal rendelkezik és megvannak a kijelölt biztonságos platformjai, ahol kiadja és jóváhagyja a banki tranzakciókat, akkor máris nagy mértékben csökkentette a pénzügyi visszaélések kockázatát”
– tanácsolta Juhász Viktor informatikai szakértő, etikus hacker.
A kiberbűnözők egyik legújabb módszere, hogy magukat szoftvergyártónak vagy informatikai szolgáltatónak kiadva, távkapcsolati szoftveren keresztül kerülnek fel a cégek munkatársainak gépére, ahonnan ezután könnyedén juthatnak hozzá szenzitív adatokhoz vagy indíthatnak banki tranzakciókat. Az ilyen eseteknél a csalók jellemzően telefonon keresik fel a felhasználót azzal az ürüggyel, hogy valamilyen frissítést kell elvégezniük a számítógépén. Az ilyen jellegű támadásokat úgy lehet a legegyszerűbben kivédeni, hogy a felhasználó még mielőtt eleget tenne a hívó fél utasításainak, felhívja az adott gyártó vagy informatikai szolgáltató ügyfélszolgálati számát és utánajár annak, hogy valóban attól a szervezettől keresték.