Tudja, mi az a DDoS? Valószínűleg kellene

Kevésbé tartják veszélyesnek a cégek a túlterheléses (DDoS) támadásokat a vírusoknál, de sokba kerülhet ez nekik. Egy DDOS támadás nemcsak komoly anyagi kárral, de hírnevük sérülésével is járhat a Kaspersky Lab és a B2B International kutatása szerint.

Az európai vállalatok egy része már felismerte a fenyegetés súlyosságát: több mint felük (50,8 százalék) indokoltnak tartja a DDoS (Distributed Denial of Service) elleni biztonsági megoldás beszerzését, és nagyjából ugyanennyien (46,7 százalék) tartják rendkívül fontos kiberbiztonsági lépésnek az informatikai rendszerük biztosításához. A telekommunikációs és pénzügyi vállalatok esetében ez az arány már jóval magasabb: 82 és 78 százalék.

Kép: Pixabay

Mégis, a szervezetek jelentős része (25 százalékuk) nem alkalmaz semmilyen megoldást, míg 41 százalékuk csak részben. Különösen meglepő, hogy a kiszolgáltatott vállalatok többsége éppen abba a kockázati csoportba tartozik, amelyeket a leggyakrabban támadnak: ezek a média (36 százalék), az egészségügy és az oktatás (31-31 százalék) iparágak. Teljes védelmet csupán a cégek 34 százaléka épített ki a DDoS ellen.

A következő 3 év kritikusabb lehet, mint az előző 50
A kiberbiztonság lépett elő a cégvezetők első számú aggodalmává a KPMG éves vezérigazgatói felmérésében. A vezérigazgatók 72 százaléka szerint cége nincs felkészülve egy esetleges kiberbiztonsági eseményre, de hasonlóan aggasztónak tartják, hogy kellően szofisztikáltan bánnak-e az adatokkal, vagy képesek-e digitális csatornákon keresztül kapcsolatot létesíteni az ügyfelekkel. Itt olvashat arról, mit látnak még kockázatosnak a vezetők.
A megkérdezettek mintegy negyede (24 százalék) az üzleti szempontból kritikus rendszerek stabilitását jelölte meg a legnagyobb biztonsági prioritásnak, ugyanakkor mindössze 15 százalékuk tervez túlterheléses támadások elleni védelmet alkalmazni a közeljövőben. Ez azt bizonyítja, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, hogy még a legkevésbé kifinomult támadások is megzavarhatják olyan online szolgáltatások működését, amelyek elengedhetetlenek a legtöbb cég működéséhez (adatbázisok, e-mail, weboldalak stb.). Egy egyszerű DDoS több mint 400 ezer dollár anyagi kárt okozhat, kezdve az üzleti rendszerek helyreállítási költségétől, a bírságokon keresztül, a hírnév visszaszerzéséig.

„Azt tapasztalom, hogy sok vállalat a túlterheléses támadásokat kevésbé tartja veszélyesnek például egy malware fertőzéssel szemben, ez a hozzáállás pedig sokba kerülhet nekik. A DDoS ugyanolyan mértékű károkat okozhat, mint bármely más kibertámadás, különösen, ha célzottan történik a fenyegetés. Az informatikai infrastruktúra  átfogó  védelmet követel, hiszen a kritikus online rendszerek zavartalan működése a vállalat méretétől függetlenül is kulcsfontosságú” – mondta Evgeny Vigovsky, a Kaspersky Lab DDoS Protection részlegének vezetője.

Véleményvezér

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok 

Vannak még gondok a gyermekvédelem területén.
Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa

Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa 

Egy álom lett kézzelfogható igazság.
Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek

Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek 

Nem bízunk a pozitív pénzügyi jövőnkben.
Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút 

Köszörüljük ki a csorbát üzeni Magyar Péter azoknak, akik eddig azért bírálták, mert baloldali médiumoknál beszélt.
Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben

Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben 

90 forint felett egy zloty ára.
Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo