Több idő jut az ügyfélre

Immár megszokott, hogy a pénzintézeteknél számítógépes rendszerek intézik a számlavezetést, az utalásokat, a tőzsdei megbízásokat. Amerikai nagybankok már egyre bonyolultabb feladatokat is bíznak a számítástechnikára, aminek eredményeként munkatársaik többet tudnak foglalkozni az ügyfelekkel.

A Goldman Sachs, az egyik vezető beruházási bank azon dolgozik, hogy vállalati ügyfeleik olyan szerteágazó megbízásainak végrehajtását, mint a cég tőzsdei bevezetése, a fúziók, vagy egy másik vállalat átvétele, legalább részben “gépesítsék”. Vizsgálataik azt mutatják, hogy például a tőzsdei bevezetésnél nem kevesebb, mint 127 lépést kell megtenni, ám azoknak mintegy a felét a számítógép is el tudja végezni: a bank saját, Deal Link nevű szoftverét már használják különböző ismétlődő műveletekhez. Ezek közé tartozik például a jogi szakértők véleményének kikérése, az esetleges érdek-ütközések kiszűrése és az ügyfél folyamatos, on-line tájékoztatása arról, hogyan áll, milyen költségekkel jár, milyen mértékű a megrendelt művelet.

A számítógépes programok alkalmazásával évente sok ezer munkaórát tudnak megtakarítani, ám ennek ellenére sem csökkentik a létszámot: az állandó, vagy gyakran ismétlődő folyamatok komputeres elvégzésével az alkalmazottak többet tudnak személyesen foglalkozni a pénzintézet ügyfeleivel.

A JP Morgan, a Wall Street másik óriása ugyancsak előre haladt már az üzletmenet automatizálásában. Tavaly óta működik szoftverük, amely megvizsgálja a tervezett hitelszerződéseket, amivel munkatársaik és külső ügyvédi irodák sok tízezer munkaóráját tudják megtakarítani. A bankház csak ebben az évben csaknem 10 milliárd dollárt fordít elektronikus fejlesztésre, robotikára, adattáraira, felhő-infrastruktúrájára és az óriási összeg harmadát új kezdeményezések kapják. A JP Morgan 20.000 szoftver-fejlesztő munkájára támaszkodik.

Egyébként sem e két nagy bank, sem társaik nem hagyatkoznak egyedül saját erőfeszítéseikre. A CB Insights adatai szerint a Wall Street pénzintézetei 2017-ben 1.7 milliárd dollárt fektetnek a pénzügyi technika területén működő startupokba.

(Neue Zürcher Zeitung)

El kell mozdulni az értelmezés irányába
Ma már nem kell senkinek bemutatni a LogMeIn-t. Az 1998-ban alapított cég Budapestről indult, de azóta már nemzetközi vizeken evez, idén pedig beléptek a mesterséges intelligencia és a chatbotok piacára. Ennek okairól és a jövő ügyfélszolgálatáról beszélgettünk Bisztrai Dáviddal, a LogMeIn fejlesztési igazgatójával, a budapesti Machine Learning csapat vezetőjével.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo