Több idő jut az ügyfélre

Immár megszokott, hogy a pénzintézeteknél számítógépes rendszerek intézik a számlavezetést, az utalásokat, a tőzsdei megbízásokat. Amerikai nagybankok már egyre bonyolultabb feladatokat is bíznak a számítástechnikára, aminek eredményeként munkatársaik többet tudnak foglalkozni az ügyfelekkel.

A Goldman Sachs, az egyik vezető beruházási bank azon dolgozik, hogy vállalati ügyfeleik olyan szerteágazó megbízásainak végrehajtását, mint a cég tőzsdei bevezetése, a fúziók, vagy egy másik vállalat átvétele, legalább részben “gépesítsék”. Vizsgálataik azt mutatják, hogy például a tőzsdei bevezetésnél nem kevesebb, mint 127 lépést kell megtenni, ám azoknak mintegy a felét a számítógép is el tudja végezni: a bank saját, Deal Link nevű szoftverét már használják különböző ismétlődő műveletekhez. Ezek közé tartozik például a jogi szakértők véleményének kikérése, az esetleges érdek-ütközések kiszűrése és az ügyfél folyamatos, on-line tájékoztatása arról, hogyan áll, milyen költségekkel jár, milyen mértékű a megrendelt művelet.

A számítógépes programok alkalmazásával évente sok ezer munkaórát tudnak megtakarítani, ám ennek ellenére sem csökkentik a létszámot: az állandó, vagy gyakran ismétlődő folyamatok komputeres elvégzésével az alkalmazottak többet tudnak személyesen foglalkozni a pénzintézet ügyfeleivel.

A JP Morgan, a Wall Street másik óriása ugyancsak előre haladt már az üzletmenet automatizálásában. Tavaly óta működik szoftverük, amely megvizsgálja a tervezett hitelszerződéseket, amivel munkatársaik és külső ügyvédi irodák sok tízezer munkaóráját tudják megtakarítani. A bankház csak ebben az évben csaknem 10 milliárd dollárt fordít elektronikus fejlesztésre, robotikára, adattáraira, felhő-infrastruktúrájára és az óriási összeg harmadát új kezdeményezések kapják. A JP Morgan 20.000 szoftver-fejlesztő munkájára támaszkodik.

Egyébként sem e két nagy bank, sem társaik nem hagyatkoznak egyedül saját erőfeszítéseikre. A CB Insights adatai szerint a Wall Street pénzintézetei 2017-ben 1.7 milliárd dollárt fektetnek a pénzügyi technika területén működő startupokba.

(Neue Zürcher Zeitung)

El kell mozdulni az értelmezés irányába
Ma már nem kell senkinek bemutatni a LogMeIn-t. Az 1998-ban alapított cég Budapestről indult, de azóta már nemzetközi vizeken evez, idén pedig beléptek a mesterséges intelligencia és a chatbotok piacára. Ennek okairól és a jövő ügyfélszolgálatáról beszélgettünk Bisztrai Dáviddal, a LogMeIn fejlesztési igazgatójával, a budapesti Machine Learning csapat vezetőjével.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo