Több idő jut az ügyfélre

Immár megszokott, hogy a pénzintézeteknél számítógépes rendszerek intézik a számlavezetést, az utalásokat, a tőzsdei megbízásokat. Amerikai nagybankok már egyre bonyolultabb feladatokat is bíznak a számítástechnikára, aminek eredményeként munkatársaik többet tudnak foglalkozni az ügyfelekkel.

A Goldman Sachs, az egyik vezető beruházási bank azon dolgozik, hogy vállalati ügyfeleik olyan szerteágazó megbízásainak végrehajtását, mint a cég tőzsdei bevezetése, a fúziók, vagy egy másik vállalat átvétele, legalább részben “gépesítsék”. Vizsgálataik azt mutatják, hogy például a tőzsdei bevezetésnél nem kevesebb, mint 127 lépést kell megtenni, ám azoknak mintegy a felét a számítógép is el tudja végezni: a bank saját, Deal Link nevű szoftverét már használják különböző ismétlődő műveletekhez. Ezek közé tartozik például a jogi szakértők véleményének kikérése, az esetleges érdek-ütközések kiszűrése és az ügyfél folyamatos, on-line tájékoztatása arról, hogyan áll, milyen költségekkel jár, milyen mértékű a megrendelt művelet.

A számítógépes programok alkalmazásával évente sok ezer munkaórát tudnak megtakarítani, ám ennek ellenére sem csökkentik a létszámot: az állandó, vagy gyakran ismétlődő folyamatok komputeres elvégzésével az alkalmazottak többet tudnak személyesen foglalkozni a pénzintézet ügyfeleivel.

A JP Morgan, a Wall Street másik óriása ugyancsak előre haladt már az üzletmenet automatizálásában. Tavaly óta működik szoftverük, amely megvizsgálja a tervezett hitelszerződéseket, amivel munkatársaik és külső ügyvédi irodák sok tízezer munkaóráját tudják megtakarítani. A bankház csak ebben az évben csaknem 10 milliárd dollárt fordít elektronikus fejlesztésre, robotikára, adattáraira, felhő-infrastruktúrájára és az óriási összeg harmadát új kezdeményezések kapják. A JP Morgan 20.000 szoftver-fejlesztő munkájára támaszkodik.

Egyébként sem e két nagy bank, sem társaik nem hagyatkoznak egyedül saját erőfeszítéseikre. A CB Insights adatai szerint a Wall Street pénzintézetei 2017-ben 1.7 milliárd dollárt fektetnek a pénzügyi technika területén működő startupokba.

(Neue Zürcher Zeitung)

El kell mozdulni az értelmezés irányába
Ma már nem kell senkinek bemutatni a LogMeIn-t. Az 1998-ban alapított cég Budapestről indult, de azóta már nemzetközi vizeken evez, idén pedig beléptek a mesterséges intelligencia és a chatbotok piacára. Ennek okairól és a jövő ügyfélszolgálatáról beszélgettünk Bisztrai Dáviddal, a LogMeIn fejlesztési igazgatójával, a budapesti Machine Learning csapat vezetőjével.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo