Tippek: siker a facebookon

A közösségi oldalak, mivel szolgáltatásaik nagy része ingyenes, nem csak a nagy cégeknek, a kkv-knak is tartogatnak lehetőségeket. Ahhoz, hogy a "webkettővel" sikereket érjünk el, sokkal inkább ötletre van szükség pénz helyett.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A világ a "megosztás" varázsszavának bűvöletében él. Az internetes tartalmak között egyre fontosabb szerepe van a többi felhasználó által megosztott információknak. Adatok szerint mára háromszor annyi időt töltünk a közösségi oldalakon, mint emailek olvasásával, és több mások által megoszotott tartalmat fogyasztunk, mint "hagyományosat". (Így a cégek közül, aki lemarad az kimarad.) A hagyományos és az internetes média között hatalmas különbség, hogy ez utóbbi esetében hiányzik a hagyományos médiumok jelentette szűrés. Így hatalmas mennyiségű adat árad mindenki felé, amelynek értelmezhető struktúrálásához, információvá alakításához számos, akár ingyenesen elérhető eszköz áll a kkv-k rendelkezésére. R. Nagy András a Próbakő Kommunikáció ügyvezető igazgatója az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) által szervezett szemináriumon kifejtette, az internet piaci információ szerzésére is használható.

 

Az ideális facebook tartalom
Egyaránt tartalmaz információkat a cégről (átlagosan minden ötödik bejegyzés lehet önreklám úgy, hogy azt még ne érezzék túlzásnak a felhasználók), emellett legyenek hasznos információk, ügyfélszolgálati hírek, és lehetőség szerint a cég profiljához illeszkedő szórakoztató tartalmak. Emellett ne feledkezzünk meg arról, hogy rendszeresen kifejezzük hálánkat a hozzánk csatlakozó, aktív felhasználóknak. A rajongók véleményét a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban is érdemes kikérni, az esetleges negatív véleményekért cserébe a későbbi fejlesztéshez kaphatunk nagyon fontos segítséget.

Elsőként a Google keresési trendek szolgáltatását ajánlotta a kkv vezetők figyelmébe, amelynek segítségével arról lehet pontos információkat szerezni, hogy pontosan milyen kifejezésekre, szavakra indítanak keresést a kiválasztott célcsoport tagjai. Példának okáért, ha cégünk autókereskedelemmel foglalkozik, rengeteg keresést - és így későbbi vevőt - veszíthetünk, ha nem vagyunk tisztában azzal, hogy az autó, gépkocsi, vagy kocsi szó az, amire az emberek leginkább keresnek a neten. A töménytelen mennyiségű információ rendezésében segít a Google Alert és Google Reader szolgáltatása is. Előbbi a beállításoknak megfelelően a cégünkkel kapcsolatos hír jellegű anyagokat, utóbbi általunk választott lapok friss tartalmait gyűjti össze egy kereshető felületre.

Facebookra fel!

A közösségi médiában való céges megjelenés bár veszélyes is lehet, hiszen nem biztos, hogy minden esetben nekünk tetsző dolgokat jelentetnek meg a felhasználók, de még mindig jobb, mint egyáltalán nem jelen lenni - hangsúlyozta Bognár Ákos az Image Factory kreatív igazgatója. Ha viszont egy cég úgy dönt, hogy belevág a közösségi oldalakon való márkaépítésbe, jó szem előtt tartani, hogy csak akkor érdemes, ha valóban aktívvá tudja tenni a létrehozott profilt.

A közösségi média lehetőséget teremt egy márkahű közösség kiépítésére, arra, hogy egy cég irányíthassa a róla a fogyasztói körében zajló diskurzust, valamint olcsón és egyszerűen kapcsolatot tartson ezzel a közösséggel. (Kutatás is alátámasztja, a digitális fogyasztót az árak mellett a facebook motiválja leginkább a vásárlásban.)

Ha sikerült létrehozni és alap tartalommal feltölteni a cég facebook profilját, minden, a céghez kötődő felületen - saját honlapon, szórólapon, újság megjelenésben - kommunikálni kell, hogy már a közösségi oldalon is elérhetőek vagyunk. A rajongók toborzásának fontos módját jelentik a nyereményjátékok, kvízek. Ezeket különösen érdemes a közösségi oldalon keresztül bonyolítani, így ugyanis a résztvevőkkel a játék vége után is folyamatos kapcsolat tartására kap lehetőséget a cég. A meglévő ügyfeleket is érdemes az internetes kapcsolattartás felé terelni,  a szakember szerint a facebook tulajdonképpen egy olcsó, de viszonylag hatékony ügyfélszolgálatként is felfogható, ami a kis cégek számára újabb lehetőséget jelent.

Evangelisták
Egy márka közösségi oldalon legaktívabb felhasználóit nevezik "evangelistáknak". Ők azok, akikkel lehet és érdemes kiemelt kapcsolatot kialakítania az oldal tulajdonosának, hiszen elkötelezettek és nem sajnálják az energiát, hogy ezt ki is fejezzék, így ismerőseiket is közelebb hozhatják a céghez.

Az igazán fontos azonban nem a rajongók száma, hanem azok aktivitása és megtartása. Ennek érdekében fontos, hogy a cég közösségi oldalas profilja naponta frissüljön, naprakész információkat tartalmazzon. Napi egy-két bejegyzésnél többel azonban (kivételektől eltekintve) nem érdemes bombázni a közösséget, hiszen akkor a lelkesítés helyett inkább idegesítővé válik a kommunikáció a felhasználók számára. Ezért is fontos, hogy tényleg értékes tartalommal jelenjünk meg, de az is, hogy az a megfelelő napszakban kerüljön fel. Egy szórakozóhely programjait felesleges hétköznap reggel reklámozni, hiszen mire aktuális lenne, már el is felejti a felhasználó. Ugyanígy a céges könyvelési szolgáltatás valószínűleg kevesek figyelmét kelti fel vasárnap délután.

A céges közösségi oldal megjelenés nem igényel akkora anyagi áldozatot, hogy kisebb cégek ne engedhetnék meg maguknak. A szakértők szerint százezer forintból is lehet olyan induló kampányt létrehozni, amivel már egy jól működő közösség építhető, az igazán "ütős" aktivitáshoz pedig sokkal inkább egy-egy jó ötlet illetve odafigyelés kell pénz helyett. Minden cégnek lehet számára megfelelő közösségi média stratégiát kidolgozni, figyelembe véve az anyagi és humánerőforrás kereteket. Belevágnia viszont csak annak érdemes, akinek tényleg lenne folyamatos mondanivalója a felépített közösség számára, és aki nem sajnál folyamatosan energiát fektetni annak fenntartásába.

 

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo