Százmillió forintot ad a Telenor magyar startupoknak

Zsebpénzmenedzselő fintech applikáció, profi fotós közvetítő szolgáltatás, költséghatékony cinemagráf készítő alkalmazás – a Telenor startup programjába kiválasztott ötletek piacképes szakaszba értek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Lezárult a hazai startupok piacra lépését gyorsító Telenor Accelerate program második köre – írja a Bitport. A programzáró Demo Dayen ezúttal három kezdő vállalkozás mutatta be a projektjeit a potenciális befektetőknek. Az üzleti életben jól ismert mentorok bevonásával, féléves felkészítő szakasz után állhatott elő nemzetközi piacra is érett termékével a Family Finances, a Photon és a Vimage.

Három ötlet háromféle üzleti modell

A fintech piacot célozza meg a Family Finances zsebpénz-menedzsment alkalmazása és virtuális pénztárcája, amelyet a családok, a gyerekek zsebpénzének okos elköltéséhez fejlesztettek ki. A tavaly szeptemberben kiválasztott csapat az év végére készült el a termék 1.0-s verziójával, mindjárt mind a két meghatározó mobilplatformra, az IOS-re és az Androidra is. Az üzleti modell a szoftver mint szolgáltatás (SaaS) értékesítési elvet követi, a fejlesztés gamifikációs technológiát és – megkönnyítve az érdeklődő bankok számára a partnerség kialakítását – white label megoldást használ.

Profi fotósokat és videósokat tartalmazó adatbázison alapuló komplex platformot hozott létre a Photon, azzal a céllal, hogy a szakmát összekösse az üzleti, illetve a lakossági megrendelőkkel. Az ötletgazda elmondta, hogy ez a piac már most több milliárd forintnyi üzletet jelent Magyarországon. Üzleti modellnek nem a piacteres megoldást, hanem a célzottabb kiválasztást nyújtó online szolgáltatási formát választották. Használatával leegyszerűsödik és felgyorsul az árajánlatok bekérése fotósoktól és videósoktól. A programba a többiekhez képest később bekapcsolódott csapat már túl van az első száz megrendelésen, adatbázisába eddig több mint 40 profi fotós, videós regisztrált.

Ha egy startup zöld, a befektetők is jobban szeretik
A zöld startup ökoszisztéma meghatározó átalakuláson megy keresztül napjainkban, globális szinten. A fogyasztók egyre érzékenyebbekké válnak a környezeti problémákra, és egyre környezettudatosabb döntéseket hoznak a mindennapokban.
Mozgó effektusokkal életre keltett fotókat, úgynevezett cinemagráfokat készítő mobil applikációt fejlesztett ki a Vimage, amely már túl van az első félmillió letöltésen, valamint az első 4 ezer dollárnyi havi bevételen. Az alkalmazás mindkét meghatározó mobil operációs rendszeren elérhető. A csapatnak egy már többszereplős nemzetközi piacon kell megméretnie magát, ötletük abban számít egyedinek, hogy az app nem az egyébként elterjedt költségesebb módszerrel, vagyis videós alapból, hanem fotóból készíti el a jó képminőségű cinemagráfot. Az alkalmazás ingyenesen letölthető, a kiegészítő elemekért viszont már fizetni kell.

Jöhetnek a pénzügyi befektetők

A program nyertesei az elmúlt hónapokban intenzív szakmai tréningeken fejleszthették az ismereteiket, többek között olyan témákban, mint az újfajta üzleti gondolkodást segítő service design tervezési módszertan vagy a growth hacking-ismeretek. Ez utóbbi marketingmegközelítésnek a lényege, hogy minimális pénzügyi beruházással a lehető legnagyobb növekedést érhesse el a cég. A három startup a program lezárultával nyithat az újabb befektetők felé, a felkészítő időszakban az ehhez szükséges tudást is megszerezhették.

Az Accelerate program második körének a mentorai ezúttal 110 jelentkező közül választották ki a három nyertes startupot. A csapatok egyenként mintegy 150 millió forint értékű támogatást, valamint 5–10 millió forint értékű befektetést kaptak a Telenortól, 5–10 százalékos részesedés fejében, míg a Microsoft Magyarország Bizspark felhőszolgáltatást, a Samsung pedig okostelefonokat adott a részt vevő csapatok tagjainak.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo