Százmillió forintot ad a Telenor magyar startupoknak

Zsebpénzmenedzselő fintech applikáció, profi fotós közvetítő szolgáltatás, költséghatékony cinemagráf készítő alkalmazás – a Telenor startup programjába kiválasztott ötletek piacképes szakaszba értek.

Lezárult a hazai startupok piacra lépését gyorsító Telenor Accelerate program második köre – írja a Bitport. A programzáró Demo Dayen ezúttal három kezdő vállalkozás mutatta be a projektjeit a potenciális befektetőknek. Az üzleti életben jól ismert mentorok bevonásával, féléves felkészítő szakasz után állhatott elő nemzetközi piacra is érett termékével a Family Finances, a Photon és a Vimage.

Három ötlet háromféle üzleti modell

A fintech piacot célozza meg a Family Finances zsebpénz-menedzsment alkalmazása és virtuális pénztárcája, amelyet a családok, a gyerekek zsebpénzének okos elköltéséhez fejlesztettek ki. A tavaly szeptemberben kiválasztott csapat az év végére készült el a termék 1.0-s verziójával, mindjárt mind a két meghatározó mobilplatformra, az IOS-re és az Androidra is. Az üzleti modell a szoftver mint szolgáltatás (SaaS) értékesítési elvet követi, a fejlesztés gamifikációs technológiát és – megkönnyítve az érdeklődő bankok számára a partnerség kialakítását – white label megoldást használ.

Profi fotósokat és videósokat tartalmazó adatbázison alapuló komplex platformot hozott létre a Photon, azzal a céllal, hogy a szakmát összekösse az üzleti, illetve a lakossági megrendelőkkel. Az ötletgazda elmondta, hogy ez a piac már most több milliárd forintnyi üzletet jelent Magyarországon. Üzleti modellnek nem a piacteres megoldást, hanem a célzottabb kiválasztást nyújtó online szolgáltatási formát választották. Használatával leegyszerűsödik és felgyorsul az árajánlatok bekérése fotósoktól és videósoktól. A programba a többiekhez képest később bekapcsolódott csapat már túl van az első száz megrendelésen, adatbázisába eddig több mint 40 profi fotós, videós regisztrált.

Ha egy startup zöld, a befektetők is jobban szeretik
A zöld startup ökoszisztéma meghatározó átalakuláson megy keresztül napjainkban, globális szinten. A fogyasztók egyre érzékenyebbekké válnak a környezeti problémákra, és egyre környezettudatosabb döntéseket hoznak a mindennapokban.
Mozgó effektusokkal életre keltett fotókat, úgynevezett cinemagráfokat készítő mobil applikációt fejlesztett ki a Vimage, amely már túl van az első félmillió letöltésen, valamint az első 4 ezer dollárnyi havi bevételen. Az alkalmazás mindkét meghatározó mobil operációs rendszeren elérhető. A csapatnak egy már többszereplős nemzetközi piacon kell megméretnie magát, ötletük abban számít egyedinek, hogy az app nem az egyébként elterjedt költségesebb módszerrel, vagyis videós alapból, hanem fotóból készíti el a jó képminőségű cinemagráfot. Az alkalmazás ingyenesen letölthető, a kiegészítő elemekért viszont már fizetni kell.

Jöhetnek a pénzügyi befektetők

A program nyertesei az elmúlt hónapokban intenzív szakmai tréningeken fejleszthették az ismereteiket, többek között olyan témákban, mint az újfajta üzleti gondolkodást segítő service design tervezési módszertan vagy a growth hacking-ismeretek. Ez utóbbi marketingmegközelítésnek a lényege, hogy minimális pénzügyi beruházással a lehető legnagyobb növekedést érhesse el a cég. A három startup a program lezárultával nyithat az újabb befektetők felé, a felkészítő időszakban az ehhez szükséges tudást is megszerezhették.

Az Accelerate program második körének a mentorai ezúttal 110 jelentkező közül választották ki a három nyertes startupot. A csapatok egyenként mintegy 150 millió forint értékű támogatást, valamint 5–10 millió forint értékű befektetést kaptak a Telenortól, 5–10 százalékos részesedés fejében, míg a Microsoft Magyarország Bizspark felhőszolgáltatást, a Samsung pedig okostelefonokat adott a részt vevő csapatok tagjainak.

 

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo