Az tény, hogy a jegykiállítás költségétől - 5500 forinttól - minden egyes esetben mentesül a légiközlekedési cég, s az is, hogy az újszerű megoldás nyomban népszerű azok körében, akik találkoztak az internetes kínálattal. Egészen pontosan, ahol választani lehetett, hogy elektronikus, vagy hagyományos jegyet vegyenek az emberek, ott az utasok 53 százaléka élt a korszerűbb módival. A Malév január 5-én sajtótájékoztatón mutatta be a papírt mellőző "jegypénztárat", azaz az internetes vásárlást és az informatikai eszközökkel generált jegyhelyettesítő kódot. A vezérigazgató Gönczi János tapintatosan üzent is a feledékenyebb utasoknak, azt, hogy az e-ticketet nem lehet elhagyni, csupán arra van szükség, hogy az utas tudja a kódját. A társaság első embere beismerte, cége az informatikai beruházáshoz viszonylag későn látott hozzá, ám jó eséllyel már 2006 végére elkészül a teljes projekttel: valamennyi viszonylatra így, egészen pontosan csak így, elektronikus úton lehet jegyet venni. Gyorsabban azért nem haladhatnak, mert a partnercégeknek is ki kell építeniük a kompatibilis infrastruktúrát. A folytatás hamarosan azzal jár, hogy több légitársaság járataira is jogosultak lesznek a malévos elektronikus jegyek vásárlói. A magyar cég tehát záros határidőn belül teljesíti oneworld csatlakozással vállalt kötelezettségét, a teljes körű elektronikus jegy-használatot.
Sokasodnak a jegy nélküli Malév-utasok
Mindössze egy kód az, amellyel pótolja a papírból készült repülőjegyet a Malév. Az ehhez szükséges informatikai beruházással és a rendszer teljes elterjesztésével 2006 végéig elkészül a cég.
Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?
Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!
2025. június 11. 15:30
Egymilliárdot keres majd évente az újszerű szolgáltatás révén a Malév, miközben párszáz millió forintot ruház be a fejlesztésbe. De ha nem áll át a korszerűbb megoldásra, akkor 2007 után nem állnának szóba vele a légi fuvarozó cégek. Az "újítás" a papír nélküli, azaz az elektronikus repülőjegy, az elterjesztését jelentő programmal félúton lehet a Magyar Légiközlekedési Rt., hiszen 2005-ben már a Berlinbe, Tel Avivba, Madridba utazók élhettek is a csupán egyetlen kódban testet öltő "jegy" használatával. A folytatás - melynek az infrastruktúráját az esztendő kezdetére teremtette meg a Malév - hét európai városba való eljutást, illetve az átszállást teszi lehetővé az internetes vásárlású, szinte teljesen virtuális jegy "felmutatásával".
Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje
Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is
Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.

Ez már tényleg ciki, iskolakapu felújításra gyűjtenek adományokat az egyik vidéki nagyvárosban
Ha van már iskola, kapu is kellene.