Az tény, hogy a jegykiállítás költségétől - 5500 forinttól - minden egyes esetben mentesül a légiközlekedési cég, s az is, hogy az újszerű megoldás nyomban népszerű azok körében, akik találkoztak az internetes kínálattal. Egészen pontosan, ahol választani lehetett, hogy elektronikus, vagy hagyományos jegyet vegyenek az emberek, ott az utasok 53 százaléka élt a korszerűbb módival. A Malév január 5-én sajtótájékoztatón mutatta be a papírt mellőző "jegypénztárat", azaz az internetes vásárlást és az informatikai eszközökkel generált jegyhelyettesítő kódot. A vezérigazgató Gönczi János tapintatosan üzent is a feledékenyebb utasoknak, azt, hogy az e-ticketet nem lehet elhagyni, csupán arra van szükség, hogy az utas tudja a kódját. A társaság első embere beismerte, cége az informatikai beruházáshoz viszonylag későn látott hozzá, ám jó eséllyel már 2006 végére elkészül a teljes projekttel: valamennyi viszonylatra így, egészen pontosan csak így, elektronikus úton lehet jegyet venni. Gyorsabban azért nem haladhatnak, mert a partnercégeknek is ki kell építeniük a kompatibilis infrastruktúrát. A folytatás hamarosan azzal jár, hogy több légitársaság járataira is jogosultak lesznek a malévos elektronikus jegyek vásárlói. A magyar cég tehát záros határidőn belül teljesíti oneworld csatlakozással vállalt kötelezettségét, a teljes körű elektronikus jegy-használatot.
Sokasodnak a jegy nélküli Malév-utasok
Mindössze egy kód az, amellyel pótolja a papírból készült repülőjegyet a Malév. Az ehhez szükséges informatikai beruházással és a rendszer teljes elterjesztésével 2006 végéig elkészül a cég.
Egymilliárdot keres majd évente az újszerű szolgáltatás révén a Malév, miközben párszáz millió forintot ruház be a fejlesztésbe. De ha nem áll át a korszerűbb megoldásra, akkor 2007 után nem állnának szóba vele a légi fuvarozó cégek. Az "újítás" a papír nélküli, azaz az elektronikus repülőjegy, az elterjesztését jelentő programmal félúton lehet a Magyar Légiközlekedési Rt., hiszen 2005-ben már a Berlinbe, Tel Avivba, Madridba utazók élhettek is a csupán egyetlen kódban testet öltő "jegy" használatával. A folytatás - melynek az infrastruktúráját az esztendő kezdetére teremtette meg a Malév - hét európai városba való eljutást, illetve az átszállást teszi lehetővé az internetes vásárlású, szinte teljesen virtuális jegy "felmutatásával".
Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania
Hol van már Magyarország egykori olcsósága.

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban
A luxizás magyar császára nagyot villantott.

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda
A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.