Sokasodnak a jegy nélküli Malév-utasok

Mindössze egy kód az, amellyel pótolja a papírból készült repülőjegyet a Malév. Az ehhez szükséges informatikai beruházással és a rendszer teljes elterjesztésével 2006 végéig elkészül a cég.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >


Nem lehet jegye mindenkinek
Egymilliárdot keres majd évente az újszerű szolgáltatás révén a Malév, miközben párszáz millió forintot ruház be a fejlesztésbe. De ha nem áll át a korszerűbb megoldásra, akkor 2007 után nem állnának szóba vele a légi fuvarozó cégek. Az "újítás" a papír nélküli, azaz az elektronikus repülőjegy, az  elterjesztését jelentő programmal félúton lehet a Magyar Légiközlekedési Rt., hiszen 2005-ben már a Berlinbe, Tel Avivba, Madridba utazók élhettek is a csupán egyetlen kódban testet öltő "jegy" használatával. A folytatás - melynek az infrastruktúráját az esztendő kezdetére teremtette meg a Malév - hét európai városba való eljutást, illetve az átszállást teszi lehetővé az internetes vásárlású, szinte teljesen virtuális jegy "felmutatásával".

Az tény, hogy a jegykiállítás költségétől - 5500 forinttól - minden egyes esetben mentesül a légiközlekedési cég, s az is, hogy az újszerű megoldás nyomban népszerű azok körében, akik találkoztak az internetes kínálattal. Egészen pontosan, ahol választani lehetett, hogy elektronikus, vagy hagyományos jegyet vegyenek az emberek, ott az utasok 53 százaléka élt a korszerűbb módival. A Malév január 5-én sajtótájékoztatón mutatta be a papírt mellőző "jegypénztárat", azaz az internetes vásárlást és az informatikai eszközökkel generált jegyhelyettesítő kódot. A vezérigazgató Gönczi János tapintatosan üzent is a feledékenyebb utasoknak, azt, hogy az e-ticketet nem lehet elhagyni, csupán arra van szükség, hogy az utas tudja a kódját. A társaság első embere beismerte, cége az informatikai beruházáshoz viszonylag későn látott hozzá, ám jó eséllyel már 2006 végére elkészül a teljes projekttel: valamennyi viszonylatra így, egészen pontosan csak így, elektronikus úton lehet jegyet venni. Gyorsabban azért nem haladhatnak, mert a partnercégeknek is ki kell építeniük a kompatibilis infrastruktúrát. A folytatás hamarosan azzal jár, hogy több légitársaság járataira is jogosultak lesznek a malévos elektronikus jegyek vásárlói. A magyar cég tehát záros határidőn belül teljesíti oneworld csatlakozással vállalt kötelezettségét, a teljes körű elektronikus jegy-használatot.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo