Önmagukat buktatják az online cégek

Az induló vállalkozások sokszor elfelejtik megtervezni a jövőt, nem gondoskodnak az életben maradásról, s gyakran már születésük pillanatában halálra vannak ítélve - derült ki a StartUP Konferencián. Az is előfordul, hogy olyan igényekre építik a stratégiájukat, amelyek nem is léteznek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nehéz a helyzete az induló magyar internetes vállalkozásoknak - derült ki a 2009-es StartUP Konferencia felvezető előadásából. A garázscégek bemutatkozása során arra is fény derült, hogy nem csak a gazdasági körülmények kedvezőtlenek, hanem a kockázati tőkebefektetők is kevesen vannak és merevek.

Miskolczy Csaba, a rendezvény egyik szervezője, a hétköznapokban a Blogter ügyvezető igazgatója az Egyesült Államokhoz és a Szilicium-völgyhöz hasonlítgatta a magyar startupok helyzetét. Arra a következtetésre jutott, hogy míg az amerikai induló online vállalkozásoknak az első évben még egy kollégiumban van az irodája, de a harmadik évre több tízmillió dolláros befektetőkre lelhetnek, felvásárlási ajánlatokat kapnak, negyedik évben pedig komoly részvényesek támogatják meg, addig nálunk az első évben bérlakásban lévő irodából induló internetes cég a harmadik évre 10-20 millió forintos tőkét tud összekalapozni, negyedik évre esetleg elérheti a havi egymilliós bevételt, s csak a 4-6 év elteltével éri el azt a szakaszt, amikor a befektetők érdeklődni kezdenek utána.

A magyar internetes startupok meghatározó rendezvényén az derült ki, hogy az induló vállalkozások sokszor elfelejtik megtervezni a jövőt, nem gondoskodnak az életben maradásról, s gyakran már születésük pillanatában halálra vannak ítélve. A helyzetet nehezíti, hogy állítólag Magyarországon nincs befektetői érdeklődés, hogy nálunk kicsi a piac, hogy a körülmények mostohák, de valójában úgy tűnik, hogy a probléma nem itt gyökerezik. Valójában inkább nincs ötlet, nincs kreatív gondolkodás, nincs pénzügyi képzettség és kultúra.

Teljes cikk a HWSW-n.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo