Önmagukat buktatják az online cégek

Az induló vállalkozások sokszor elfelejtik megtervezni a jövőt, nem gondoskodnak az életben maradásról, s gyakran már születésük pillanatában halálra vannak ítélve - derült ki a StartUP Konferencián. Az is előfordul, hogy olyan igényekre építik a stratégiájukat, amelyek nem is léteznek.

Nehéz a helyzete az induló magyar internetes vállalkozásoknak - derült ki a 2009-es StartUP Konferencia felvezető előadásából. A garázscégek bemutatkozása során arra is fény derült, hogy nem csak a gazdasági körülmények kedvezőtlenek, hanem a kockázati tőkebefektetők is kevesen vannak és merevek.

Miskolczy Csaba, a rendezvény egyik szervezője, a hétköznapokban a Blogter ügyvezető igazgatója az Egyesült Államokhoz és a Szilicium-völgyhöz hasonlítgatta a magyar startupok helyzetét. Arra a következtetésre jutott, hogy míg az amerikai induló online vállalkozásoknak az első évben még egy kollégiumban van az irodája, de a harmadik évre több tízmillió dolláros befektetőkre lelhetnek, felvásárlási ajánlatokat kapnak, negyedik évben pedig komoly részvényesek támogatják meg, addig nálunk az első évben bérlakásban lévő irodából induló internetes cég a harmadik évre 10-20 millió forintos tőkét tud összekalapozni, negyedik évre esetleg elérheti a havi egymilliós bevételt, s csak a 4-6 év elteltével éri el azt a szakaszt, amikor a befektetők érdeklődni kezdenek utána.

A magyar internetes startupok meghatározó rendezvényén az derült ki, hogy az induló vállalkozások sokszor elfelejtik megtervezni a jövőt, nem gondoskodnak az életben maradásról, s gyakran már születésük pillanatában halálra vannak ítélve. A helyzetet nehezíti, hogy állítólag Magyarországon nincs befektetői érdeklődés, hogy nálunk kicsi a piac, hogy a körülmények mostohák, de valójában úgy tűnik, hogy a probléma nem itt gyökerezik. Valójában inkább nincs ötlet, nincs kreatív gondolkodás, nincs pénzügyi képzettség és kultúra.

Teljes cikk a HWSW-n.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo