Ön mennyi mindent árul el magáról az interneten?

A Google egyre komolyabb össztűzben áll a privát szféra megsértésének vádjai miatt. Az összeesküvés-elméletek hívői most egy kiváló eszközt kaptak arra, hogy összesíthessék, milyen adatokat söpört össze róla az online óriás. A Privacy Dashboard megmutatja, kik vagyunk a Google szemében.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Mindenki tudja, hogy a Google sok mindent tud rólunk, azt viszont eddig senki nem láthatta, hogy pontosan milyen rendszerben és mennyi információt gyűjtögetett be rólunk a keresőóriás. Számos kritika és támadás érte a céget a profilozás rejtegetése miatt, aminek most egy gyenge próbálkozással próbál véget vetni.

A Google egy minden felhasználó által elérhető felületet hozott létre, a Privacy Dashboardot, ahol saját fiókunkkal kapcsolatban áttekinthető, hogy a Google milyen adatokhoz jutott mindennapi tevékenységeink révén. Végig lehet nézni, hogy mely szolgáltatásokon belül mik árulkodnak személyiségünkről, szokásainkról, identitásunkról. A Privacy Dashboard jelenleg 20 terméket fed le, többnyire részletesen, de ahol nincsenek adatok, ott is felsorolja, hogy a Google-univerzum mely szegletei őriznek emléket rólunk. A Google-fiók és a profil adatai mellett listázható többek közt a Gmail, a Calendar, a Docs, a Web History, az Orkut, a Picasa, a Talk, a Reader, az Alerts, a Latitude, az iGoogle, News, Wave és a Google Sync is.

Könnyű összegyűjteni az adatokat

A lista néhány esetben akár ijesztő is lehet, hiszen a legtöbb ember nem gondolta, hogy miután bejelentkezett a Gmail-fiókjába, a keresések, vagy éppen a YouTube-aktivitása is rögzítésre kerül. A liberális szellemű felhasználók pedig akár kétségbe is eshetnek, ha meglátják, hogy csak a Google berkein belül hány helyen adott ki magáról személyes információkat. A Google profilépítése professzionális gondolkodásra, tervezésre vall, s a Dashboardot nézegetve egy laikus számára is összeállhat a kép, hogy mennyire egyszerű dolga lehet a szolgáltatónak, amikor a kapcsolati hálót, az érdeklődési kört, a földrajzi helyzetet, a napi életritmust, a keresési és akár vásárlási szokásokat is ismerve meg kell mondani, hogy mi a legütősebb hirdetés, ami megjelenhet az adott pillanatban.

Mivel a Google szolgáltatásai jó minőségűek, felhasználóbarátak, ezért a legtöbben nem gondolkodnak személyiségi, jogi, privát szférát érintő kérdéseken, egyszerűen használják és élvezik a programokat. A Dashboard ennek fényében egy saját kardba dőlés, hiszen többen feleszmélhetnek, de más szemszögből nézve a Google ezzel betömi a száját az aggódó embereknek. Arról pedig senki nem beszél, hogy pontosan mi történik ezekkel az egy kézben összefutó információkkal, s a szilánkokból mennyire pontosan lehet meghatározni az egyént. Mindenesetre mostantól bárki bármikor egy helyen összegyűjtve szemezgethet abból, amit korábban elszórt maga mögött az internet Google által felügyelt részein.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo