Ön mennyi mindent árul el magáról az interneten?

A Google egyre komolyabb össztűzben áll a privát szféra megsértésének vádjai miatt. Az összeesküvés-elméletek hívői most egy kiváló eszközt kaptak arra, hogy összesíthessék, milyen adatokat söpört össze róla az online óriás. A Privacy Dashboard megmutatja, kik vagyunk a Google szemében.

Mindenki tudja, hogy a Google sok mindent tud rólunk, azt viszont eddig senki nem láthatta, hogy pontosan milyen rendszerben és mennyi információt gyűjtögetett be rólunk a keresőóriás. Számos kritika és támadás érte a céget a profilozás rejtegetése miatt, aminek most egy gyenge próbálkozással próbál véget vetni.

A Google egy minden felhasználó által elérhető felületet hozott létre, a Privacy Dashboardot, ahol saját fiókunkkal kapcsolatban áttekinthető, hogy a Google milyen adatokhoz jutott mindennapi tevékenységeink révén. Végig lehet nézni, hogy mely szolgáltatásokon belül mik árulkodnak személyiségünkről, szokásainkról, identitásunkról. A Privacy Dashboard jelenleg 20 terméket fed le, többnyire részletesen, de ahol nincsenek adatok, ott is felsorolja, hogy a Google-univerzum mely szegletei őriznek emléket rólunk. A Google-fiók és a profil adatai mellett listázható többek közt a Gmail, a Calendar, a Docs, a Web History, az Orkut, a Picasa, a Talk, a Reader, az Alerts, a Latitude, az iGoogle, News, Wave és a Google Sync is.

Könnyű összegyűjteni az adatokat

A lista néhány esetben akár ijesztő is lehet, hiszen a legtöbb ember nem gondolta, hogy miután bejelentkezett a Gmail-fiókjába, a keresések, vagy éppen a YouTube-aktivitása is rögzítésre kerül. A liberális szellemű felhasználók pedig akár kétségbe is eshetnek, ha meglátják, hogy csak a Google berkein belül hány helyen adott ki magáról személyes információkat. A Google profilépítése professzionális gondolkodásra, tervezésre vall, s a Dashboardot nézegetve egy laikus számára is összeállhat a kép, hogy mennyire egyszerű dolga lehet a szolgáltatónak, amikor a kapcsolati hálót, az érdeklődési kört, a földrajzi helyzetet, a napi életritmust, a keresési és akár vásárlási szokásokat is ismerve meg kell mondani, hogy mi a legütősebb hirdetés, ami megjelenhet az adott pillanatban.

Mivel a Google szolgáltatásai jó minőségűek, felhasználóbarátak, ezért a legtöbben nem gondolkodnak személyiségi, jogi, privát szférát érintő kérdéseken, egyszerűen használják és élvezik a programokat. A Dashboard ennek fényében egy saját kardba dőlés, hiszen többen feleszmélhetnek, de más szemszögből nézve a Google ezzel betömi a száját az aggódó embereknek. Arról pedig senki nem beszél, hogy pontosan mi történik ezekkel az egy kézben összefutó információkkal, s a szilánkokból mennyire pontosan lehet meghatározni az egyént. Mindenesetre mostantól bárki bármikor egy helyen összegyűjtve szemezgethet abból, amit korábban elszórt maga mögött az internet Google által felügyelt részein.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo