A virtuális Föld eddig lassan frissülő textúra-adatbázisát teheti naprakésszé egy új projekt, ami a világ különböző ponton elhelyezett webkameráinak a képét illeszti bea Google Earth-be. Az amerikai St. Louisban lévő Washington Egyetemen egy Austin Abrams nevű Phd. hallgató fejlesztette ki azt a módszert, amivel ki lehet cserélni a virtuális épületek és egyéb objektumok egyébként statikus felületeit. A bejövő adatokat az AMOS (Archive of Many Outdoor Scenes) gyűjtemény közel 1000 webkamerás közvetítése szolgáltatja, melyek automatikusan frissülnek.
A megoldás kulcsa az Egyetemen kifejlesztett Live3D alkalmazás, ami átalakítja a 2D-s webkamera képeket a 3D modellekhez megfelelő formátumra. Például éjszakánként az Eiffel-torony textúrái lecserélődnek az izzókkal és fényekkel feldíszített sötét változatra, ugyanarra, amit éppen a tornyot pásztázó kamera lát.
A beállítás sem bonyolult, ugyanis miután a rögzített kamera képét bekötötték a rendszerbe, elég meghatározni, hogy pontosan hol helyezkedik el a webkamera, milyen irányba néz, s a felhasználó egy grafikus felületen rajzolhatja meg a kiválasztott épület vagy objektum körvonalait, az eredmény pedig egy másik ablakban azonnal követhető a Google Earth-ön keresztül. A folyamatot ezután meg kell ismételni 3D-ben is, ami után a Live3D program automatikusan konvertálja át a beérkező sík képet a térbe a beállított geometria alatt.
A művelet egyszerű, a fejlesztők mégis a közösség segítségét kérik, hogy a már adatbázisban lévő kamerák által látott teret kalibrálják. Bárki csatlakozhat megkötések nélkül ezen a weboldalon keresztül. Most, viszont, hogy a világon sok helyen a szaksajtó felkapta a témát, a szerverek egy ideje elérhetetlenek, érdemes visszanézni pár nappal később, amikor a hirtelen jött felhajtás már elmúlt.