Ha az utóbbi mellett döntünk, ügyeljünk arra, hogy állandó IP címet adjon, tehát olyan számot, amely azonosítja számítógépünket. A tervezett név beírása után a szolgáltató oldala felteszi a kérdést, hogy milyen kiterjesztést akarunk domain nevünknek. Általában a com-ot javasoljuk, hiszen ez a leggyakoribb kiterjesztés, és a használók számára a legkönnyebben megjegyezhető. A Google ugyan azt állítja, hogy számára közömbös a kiterjesztés, a rendszer a com, az org és a net kiterjesztéseket részesíti előnyben. Feltehetően a többi között azért is, mert az info vagy a biz kiterjesztések arra utalhatnak, hogy spamről van szó.
Másik tanácsunk: ne hallgassunk a webmesterekre, akik szimpla, egyszerű (akár unalmas) url nevet javasolnak, hanem válasszunk kreatívat és olyat, amely megragadja a figyelmet. Ez igen fontos az oldal jövendő látogatói számára, különösen akkor, ha sok online marketinget tervezünk, és azt akarjuk, hogy site-unk vezető helyre kerüljön a kereső rendszerekben. Végső soron célunk az, hogy domain nevünket könnyen meg lehessen jegyezni, és hogy bekerüljön a keresők első tíz találata közé.
A legjobb domain nevek rövidek, nincsen bennük kötőszó és tömören, legfeljebb 1-2-3 szóban közlik, hogy miről van szó. Hogy egy kitűnő példát mutassunk: „olcsokesek.com”. Ez rövid, nincs benne kötőszó és világosan kiderül belőle, hogy olyan portál, ahol olcsó késeket árulunk. Egy kötőszó egy domainben még elmegy, de ha már kettő van, azt nem ajánlanánk, hiszen nem felhasználóbarát és nehezíti a keresőknek a felkutatását. (entrepreneur.com)