Most már nem luxus a biztonság, hanem követelmény

Kisebb forgalmat és kevesebb vevőt hozhat a vállalkozásoknak a Chrome és a Firefox újítása. Mostantól ugyanis feltűnően figyelmeztet a két böngésző a nem biztonságos weblapokra. A Google a keresésekben is háttrébb sorolódnak az ilyen oldalak.

Kép:PP archív

A Google tavaly nyáron jelentette be, hogy a Chrome új verziójában (Chrome 56) már nemcsak a keresésekben sorolja háttrébb a nem biztonságos, SSL-tanúsítvány nélkül működő weblapokat, de feltűnő szöveges üzenetben is jelzi mindezt a weben szörföző felhasználóknak. A Firefox is hasonlóan jár el, a böngésző 51-es verziója már figyelmeztető jelzést küld a világhálón böngészőknek. A Firefox január 24-én a Chrome január 30-án állította élesbe az újításokat. A NetLock szakemberei a nemzetközi statisztikák alapján úgy becsülik, hogy a weboldalak közel 30 %-a lehet érintett és ez a szám hazai viszonylatban is irányadó.

„A változtatás mindenképpen jó az átlagos felhasználóknak, hiszen adataik megadása előtt könnyebben ismerhetik fel, ha egy weblap nem kellően biztonságos. Eddig is számos ponton jelezték a böngészők mindezt, de mostantól még figyelemfelkeltőbb módon vigyáznak ránk a szoftverek. Azért érdemes akár manuálisan is frissíteni, mert a régebbi verziókban ezek a figyelmeztetések még nem jelennek meg ilyen direkt módon.” – mondta el Varga Viktor a NetLock Kft. vezető tervezője. „A weboldallal rendelkező vállalkozások számára mindez azt jelenti, hogy ha eddig nem volt SSL-tanúsítvány a weblapjukon, akkor mindenképpen érdemes ezt mielőbb beszerezni. Sok ügyfél fordulhat majd el a cégtől, ha azt látja nem biztonságos a kapcsolat, amin a weblappal kommunikál. Ilyen tekintetben versenyhátrányba kerülnek azok a cégek, akik nem figyelnek a biztonságra.” – tett hozzá.

Ezért büntetik a netes óriások a magyar webshopokat
A webes keresők büntetik azokat a cégeket, amelyek nem hitelesítik weboldalukat. A Google, a Bing és a Mozilla is hátrasorolja azokat, akik nem védik az oldalukat és felhasználóikat. Még mindig csak a vállalatok töredéke látja, hogy az SSL nem csupán biztonságot ad, de hiánya forintosítható versenyhátrányt okoz.
Mit kell figyelni?

A webkereső címmezőjében egy zártlakat-ikon jelzi, ha egy weboldal és az odalátogató ügyfél közötti kommunikáció titkosítva van. Ilyenkor a címmezőben a domainnév „http://” helyett „https://” előtaggal kezdődik. Ha nincs ilyen ikon a weboldal előtt, akkor az oldal nincs védelem alatt. A Firefox mostantól pirossal áthúzott lakattal is jelzi a nem biztonságos oldalakat. (felső ábra)

A Chrome nemcsak a domaincímmezőben jelzi majd mindezt, de szöveges figyelmeztetést küld azon adatmezőkben is ahova a felhasználó jelszavakat, belépési kódokat vagy más adatokat gépelne be a nem biztonságos, SSL-lel nem védett oldalon. (alsó ábra)

Egy alapszintű védelmet nyújtó automata SSL (DV SSL) tanúsítvány már évi néhány ezer forintért megvásárolható, pár kattintással automatikusan telepíthető, és biztosíthatja a védelmet. Az SSL a weboldal és a látogató között zajló kommunikációt titkosítja. A weblap hitelesítésével biztosítja az ügyfeleket arról, hogy az ott látott információk valóban az adott weboldalhoz tartoznak (azokat senki nem változtatta meg a kommunikáció folytán), és az ügyfél által megadott adatokat kizárólag a weboldal üzemeltetője ismerheti meg a kommunikáció során. Az SSL-tanúsítvány kiváltáshoz a legegyszerűbb, ha felkeresünk egy SSL-tanúsítványokkal foglalkozó szolgáltatót vagy azt a domainregisztrátor-céget, ahol a domaincímünket regisztráltuk.

Az alapok nélkül csak szenved a webshop
Van néhány olyan alapvető „SEO-elv”, amelyeket nemcsak a webáruházak, de a weboldalak optimalizálása során is figyelembe kellene venni, azonban sokszor éppen ezek az alapok maradnak ki a folyamatból – figyelmeztet szakértő partnerünk.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo