„A kutatás arra a meglepő tényre is fényt derített, hogy a cégek több mint fele nem nyújt semmiféle támogatást ahhoz, hogy a munkatársaik hatékonyan tudják feltérképezni ezt az új világot” – tette hozzá Gangel Péter.
A hamarosan széles körben is elérhető kutatás eredményiből az is látható, hogy a mesterséges intelligenciát használó cégeknek csak hatoda invesztált jelentősebb összeget az AI alkalmazásába, az egyik legnagyobb vezetői dilemma éppen a túl gyorsan változó technológiák és a megfelelő MI megoldások kiválasztása, pedig a cégek 42 százaléka szerint, 5-10 éves időtávban alapjaiban fogja megváltoztatni a versenytársak közötti erőviszonyokat a mesterséges intelligencia.
Már most is van mérhető különbség
Az AI&Leadership kutatásban közreműködő Egyensúly Intézet társalapítója korábbi tapasztalatai alapján úgy látja, a cégvezetők érzékelnek egy általános kockázatot a mesterséges intelligencia térnyerésében, de a lehetséges konkrét problémákat még nem. Kozák Ákos hozzátette, hogy egyelőre a témával foglalkozó kutatók sem látják a technológia terjedésének irányát és annak pontos sebességét sem.
„Az üzleti közösség észleli az AI-ban rejlő üzleti potenciált, de szerintem még a minőségi ugrás előtt állunk, a vállalatok egyelőre nem tudják, hogy milyen lehetőségeik vannak és elengedhetetlenül szükséges az iparági szabályozások megalkotása is” – fogalmazott az Egyensúly Intézet üzleti szolgáltatások igazgatója.