Az ország elsőszámú vezetői klubja, a Bizalmi Kör stratégiai partnereivel közösen arra vállalkozott, hogy felmérje a hazai cégvezetők felkészültségét, félelmeit, az általuk látott lehetőségeket, kitörési pontokat a mesterséges intelligencia uralta útvesztőben. A Bizalmi Kör kutatásában a legnagyobb magyar tulajdonú adótanácsadó, az RSM Hungary Zrt. és Magyarország független agytrösztje, az Egyensúly Intézet működött közre.
„Ha megismerjük az AI cégvezetésre gyakorolt hatásait, a döntéshozók hozzáállását és véleményét, és látjuk, miként alakítja át ez a forradalmi technológia a jövő vezetőinek szerepét, jobb válaszokat tudunk adni a kapcsolódó kérdésekre, igazodási pontokat nyerünk és eredményesen tudunk navigálni” – fogalmazott a Bizalmi Kör üzleti klub tulajdonosa.
Több mint a ChatGPT
Gangel Péter szerint a cégvezetők többsége pontosan tisztában van azzal, hogy a mesterséges intelligencia nagy hatással lesz vállalata életére, de a jövő sok tekintetben bizonytalan. „Az AI-t a ChatGPT tette a hétköznapokban is értelmezhetővé, pedig ennél jóval tágabb ez a tér.”
Gangel Péter a kutatás felvetései közül kiemelte, hogy stratégiai kérdésnek érzik-e a mesterséges intelligencia alkalmazását a cégvezetők vállalatuk szempontjából. Az előzetes eredmények alapján már látható, hogy több mint ötödük szerint ez az egyik fő stratégiai terület, 44 százalék szerint pedig szintén fontos, de nem stratégiai. A válaszadók több mint fele úgy nyilatkozott, hogy elmarad az elvárásaiktól az AI alkalmazása. A Bizalmi Kör üzleti klub tulajdonosa szerint mindez arra utal, hogy a cégvezetők egyelőre próbálják megérteni a technológia előnyeit, de még nincsenek számukra kielégítő válaszok.