Magyarországon 2012. július 1-től adóköteles tevékenység a távközlési szolgáltatás nyújtása, erről már pénteken megszületett a döntés a Parlamentben. Az adó alanya a szolgáltató, az alapja pedig a szolgáltató előfizetőjének előfizetéséhez, annak hiányában a szolgáltatóhoz tartozó hívószámról indított hívások időtartama valamint küldött üzenetek - szolgáltatóval kötött szerződés szerint számított - száma.
Minden megkezdett perc és elküldött sms után két forintot kell a szolgáltatóknak leróniuk az adóhatóságnak, de a hívószámról indított hívások, küldött üzenetek utáni adó összege nem lehet több, mint magánszemély előfizető esetén 700 Ft/hó/hívószám, nem magánszemély és a szolgáltatóhoz tartozó hívószám esetén 2500 Ft/hó/hívószám.
A hazai távközlési piac legnagyobb szereplői már a perc alapú távközlési adóról szóló, május 18-i parlamenti szavazás előtt közölték: megtették a szükséges intézkedéseket. Ezt úgy is értelmezhetjük, hogy a júliustól érvényes díjszabásokban az ügyfelek már emelkedő tarifákkal számolhatnak. Vannak, akik csökkenő forgalmat, ebből eredő ÁFA bevételkiesést, sőt a vállalati ügyfeleknél az alaptevékenység visszafogását, tehát gazdasági visszaesést is jósolnak. Az új jogszabályból kiderül, hogy az adóalanyok a távközlési cégek. A szolgáltatók dönthetnek arról, hogy az adót áthárítják-e ügyfeleikre, és ha igen, milyen mértékben.
„A nagy távközlési cégekkel szemben hazai innovatív telekommunikációs szolgáltatók már keresik a megoldást ügyfeleik számára az új adóterhek mérséklésére" - állítja Beliczay András, az Opennetworks Kft. ügyvezetője. A cég közleménye szerint a magyar fogyasztók még nem ismerik a hazai piac bejegyzett szolgáltatóit, akik sok esetben lényegesen olcsóbban képesek szolgáltatást nyújtani, így lehetséges, hogy alacsonyabb árakat kínálhatnak, mint a piac nagyobb szereplői. „Mi és vélhetően a telekommunikációs piac más szereplői is napokon belül kidolgozzuk azokat a termékeket, csomagokat, melyek mérsékelhetik, vagy akár teljesen kompenzálhatják az adó miatt növekvő terheket."