Megúszható a telekomadó?

Van olyan mobilszolgáltató, amely már közölte, hogy az új, perc alapú távközlési adót érvényesíteni fogja áraiban és a többi nagy mobilszolgáltató álláspontja is hasonló, azaz az ügyfelek emelkedő tarifákkal számolhatnak. Ugyanakkor a kis szolgáltatók némelyike lehetőséget is lát az új adó miatt átalakuló piacban.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon 2012. július 1-től adóköteles tevékenység a távközlési szolgáltatás nyújtása, erről már pénteken megszületett a döntés a Parlamentben. Az adó alanya a szolgáltató, az alapja pedig a szolgáltató előfizetőjének előfizetéséhez, annak hiányában a szolgáltatóhoz tartozó hívószámról indított hívások időtartama valamint küldött üzenetek - szolgáltatóval kötött szerződés szerint számított - száma.

Az új adó káros az egész gazdaságra
Az új adó nemcsak a távközlési ágazatra, hanem a teljes gazdasági növekedésre nézve ártalmas, mondta a negyven távközlési céget tagjai között tudó ETNO (European Public Telecommunications Network Operators Association) igazgatótanácsának elnöke. Luigi Gambardella emlékeztetett arra, hogy a távközlés az innovációs lehetőségek szempontjából fontos szektor, és úgy vélte: a kormányoknak hozzá kellene járulniuk ahhoz, hogy kibontakozhasson az ágazatnak a gazdasági növekedést segítő ereje, nem pedig gyengíteni ezt a képességet. A mobilszolgáltatókat képviselő GSMA (GSM Association) szervezet vezérigazgatója arra figyelmeztetett, hogy az új adó „befolyásolni fogja a magyar szolgáltatók képességeit a fogyasztók igényeinek kielégítésére”. Anne Bouverot felszólította a kormányt, hogy vizsgálja felül adóstratégiáját annak érdekében, hogy pozitívabb megközelítést fogadhasson el.

Minden megkezdett perc és elküldött sms után két forintot kell a szolgáltatóknak leróniuk az adóhatóságnak, de a hívószámról indított hívások, küldött üzenetek utáni adó összege nem lehet több, mint magánszemély előfizető esetén 700 Ft/hó/hívószám, nem magánszemély és a szolgáltatóhoz tartozó hívószám esetén 2500 Ft/hó/hívószám.

A hazai távközlési piac legnagyobb szereplői már a perc alapú távközlési adóról szóló, május 18-i parlamenti szavazás előtt közölték: megtették a szükséges intézkedéseket. Ezt úgy is értelmezhetjük, hogy a júliustól érvényes díjszabásokban az ügyfelek már emelkedő tarifákkal számolhatnak. Vannak, akik csökkenő forgalmat, ebből eredő ÁFA bevételkiesést, sőt a vállalati ügyfeleknél az alaptevékenység visszafogását, tehát gazdasági visszaesést is jósolnak. Az új jogszabályból kiderül, hogy az adóalanyok a távközlési cégek. A szolgáltatók dönthetnek arról, hogy az adót áthárítják-e ügyfeleikre, és ha igen, milyen mértékben.

„A nagy távközlési cégekkel szemben hazai innovatív telekommunikációs szolgáltatók már keresik a megoldást ügyfeleik számára az új adóterhek mérséklésére" - állítja Beliczay András, az Opennetworks Kft. ügyvezetője. A cég közleménye szerint a magyar fogyasztók még nem ismerik a hazai piac bejegyzett szolgáltatóit, akik sok esetben lényegesen olcsóbban képesek szolgáltatást nyújtani, így lehetséges, hogy alacsonyabb árakat kínálhatnak, mint a piac nagyobb szereplői. „Mi és vélhetően a telekommunikációs piac más szereplői is napokon belül kidolgozzuk azokat a termékeket, csomagokat, melyek mérsékelhetik, vagy akár teljesen kompenzálhatják az adó miatt növekvő terheket."

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo