Még a vásárlásainkat is figyelni fogja a mesterséges intelligencia

Szinte minden iparágban alkalmaznak már mesterséges intelligencia alapú megoldásokat, amelyekkel a vállalatok bizonyos folyamataikat hatékonyabban tudják elvégezni. Nem kivétel ez alól a kereskedelmi szektor sem, ahol sok esetben már most használnak ilyen eszközöket, de az előnyök mellett érdemes kiemelten odafigyelni a kockázatokra is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szakértők szerint talán már az sincs nagyon messze, hogy egyszer a tipikus vásárlásaink alapján a mesterséges intelligencia összeállítson számunkra egy kosarat, azt is figyelembe véve, hol melyik termék olcsóbb.

Manapság a szabályozás sok esetben csak szalad a fejlődés után, vagyis a mesterséges intelligencia használatára egyelőre korlátozottan elérhetők jogszabályok. Egyrészt léteznek nemzeti szabályozások, eseti bírói döntések, de nincs egységes uniós szabályrendszer. Jelenleg kidolgozás alatt van az EU erre vonatkozó jogszabálya, amit kötelező lesz majd alkalmazni a tervek szerint 2025 végétől. De már jelenleg is meg kell felelni például az EU adatvédelmi rendeletének, a GDPR-nak, Magyarországon is szabtak már ki 250 millió forintos bírságot épp a mesterséges intelligencia használatáért.

„A mesterséges intelligenciát lehet rosszul használni, nem transzparens módon, ami a bizalomnak önmagában is árt. És nyilván, ha nem bíznak a cég működésében a felhasználók, az ügyfelek, akkor az már az üzletben is megjelenik, tehát ott is káros hatása lesz” – emelte ki Nagy Dániel Attila.

A Deloitte szakértője szerint az érintett cégek számára a legcélravezetőbb az, ha feltérképezik az üzleti igényeket, tehát azonosítják azokat a pontokat, hogy hol segíthet nekik ilyen eszköz. Utána érdemes felmérni, hogy milyen jelenlegi szabályok vannak, tehát mire kéne odafigyelni, itt egy tervezési fázis szükséges.

A Deloitte FMCG-retail iparági szakértői, Aracsi Bernadett és dr. Takács Diána a Deloitte Legal adatvédelmi és technológiai csoportjának vezetőjével, Dr. Nagy Dániel Attilával az FMCG-Retail Minutes című podcastban beszélgetnek a témáról.

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo