Még a vásárlásainkat is figyelni fogja a mesterséges intelligencia

Szinte minden iparágban alkalmaznak már mesterséges intelligencia alapú megoldásokat, amelyekkel a vállalatok bizonyos folyamataikat hatékonyabban tudják elvégezni. Nem kivétel ez alól a kereskedelmi szektor sem, ahol sok esetben már most használnak ilyen eszközöket, de az előnyök mellett érdemes kiemelten odafigyelni a kockázatokra is.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A ChatGPT robbanásszerű fejlődésével egyre több helyen szivárog be az életünkbe a mesterséges intelligencia, ez azonban nem csak a ChatGPT-re korlátozódik, számos más megoldás is létezik, melyeket a vállalkozások vagy akár a hétköznapi emberek használhatnak.

A cégek nem most kezdik el használni a mesterséges intelligenciát, ez már folyamatosan zajlik jó ideje, viszont a szabályozás lohol a fejlődés után. Pont azért szükséges ezzel a területtel foglalkozni, mert vannak vadhajtásai” – mondta Nagy Dániel Attila, a Deloitte Legal adatvédelmi és technológiai csoportjának vezetője.

A kereskedelemben már a teljes ellátási láncra rá lehet engedni az ilyen eszközt, hogy hatékonyabban és gyorsabban vegye észre például azt, ha valamiféle alapanyagból mondjuk nem áll rendelkezésre vagy előre láthatólag nem fog annyi rendelkezésre állni, mint amennyire szükségünk lesz a termeléshez.

Mire használhatjuk a mesterséges intelligenciát a kereskedelemben? (Fotó: Depositphotos)
Mire használhatjuk a mesterséges intelligenciát a kereskedelemben? (Fotó: Depositphotos)

Ezekkel az eszközökkel már a megrendelési folyamatot is tudják automatizálni, tehát az egész folyamat hatékonyabb, gyorsabb, simább lesz. Természetesen kell hozzá emberi kontroll is, tehát nem lehet szabadjára engedni a mesterséges intelligenciát. Mindazonáltal a technológiai fejlődés használható akár arra is, hogy a fogyasztókat szondázzák, azt mérjék, mi tetszik nekik, mire vágynak, mi az, amit megvesznek, mi az, amit ignorálnak.

Egy kicsit elrugaszkodottabb megoldás, amikor például az üzletek kameráinak képét használja fel a mesterséges intelligencia arra, hogy leolvassa, mit gondolnak az emberek, amikor egy-egy terméket meglátnak, például mérgesek-e az árát látva. Ezeket a tapasztalatokat aztán fel lehet használni az árazásnál vagy a termékek elhelyezésénél az áruházon belül. A mesterséges intelligencia a munkaszervezésben is segíthet, a kiskereskedelmi üzleteknek például abban, mikor kell újabb pénztárt kinyitni, mikor éri el a forgalom azt a szintet, ahol már be kell avatkozni. Ezeket a kérdéseket eddig megfigyelés útján kezelték, de a technológia fejlődésével könnyen automatizálhatók.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo