A felhőalapú technológiák alkalmazásával a vállalatok felgyorsíthatják üzleti folyamataikat, csökkenthetik beruházási költségeiket és gyorsabbá tehetik az informatikai rendszereiket. Ugyanakkor azonban aggódnak a felhőinfrastruktúra folyamatos rendelkezésre állása és az adataik biztonsága miatt.
A magyar KKV-k és a nagyvállalatok közel egynegyede aggódik a harmadik fél által hosztolt informatikai infrastruktúrát érő incidensek miatt.
Egy ilyen incidens következményei lenullázhatják a felhő kínálta előnyöket, sőt, fájdalmas kereskedelmi és hírnévbéli kockázatokat eredményezhetnek.
Bár a szervezetek elsősorban a külső felhőplatformok integritása miatt aggódnak, a gyengeségek sokkal inkább a saját házuk táján keresendők.
A felmérés eredményei alapján van még hová fejlődni a harmadik felekkel
fennálló munkakapcsolat során alkalmazott megfelelő kiberbiztonsági intézkedések biztosítása terén is. A magyar vállalatoknak csak 25,7%-a alkalmaz kifejezetten a felhőre szabott védelmi megoldásokat.
„Amikor egy vállalkozás átáll a nyilvános felhőre, először is azt kell tisztázni, hogy ki felel a felhőben tárolt üzleti adataikért és a munkaterhelésekért. A felhőszolgáltatók általában célirányos kiberbiztonsági intézkedéseket alkalmaznak a platformjaik és az ügyfeleik védelmére, de ha a fenyegetettség az ügyfél oldaláról érkezik, akkor az már nem a szolgáltató felelőssége. A kutatásunkból az derül ki, hogy a vállalatoknak sokkal jobban oda kellene figyelniük az alkalmazottaik kiberbiztonsági higiéniájára, és olyan intézkedéseket kellene foganatosítaniuk, amelyek belülről védik a felhőkörnyezetüket” – fejtette ki Maxim Frolov, a Kaspersky Lab globális értékesítési alelnöke.