Huszonöt év, és nincs egyenlőtlenség?

A digitális technológiákat könnyedén alkalmazó női munkaerő hozzájárul a nemek közötti különbségek csökkenéséhez a munkahelyeken. A digitális tájékozottság, annak mértéke és az, hogy az emberek milyen újabb technológiákat tanulnak meg és használnak, hogy a munkájukban minél tájékozottabbak és hatékonyabbak legyenek, kulcsfontosságú a nemek közötti egyenlőség eléréséhez.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Ha a kormányok és a vállalkozások a kétszeresére növelnék annak az ütemét, hogy a nők magas szintű digitális tájékozottságra tegyenek szert, a nemek közötti egyenlőséget 25 év alatt el lehetne érni a fejlett országokban, míg a jelenlegi ütemben ehhez 50 évre lesz szükség. A fejlődő országokban pedig 85 év helyett 45 évre lenne szükség a nemek közötti egyenlőség eléréséhez – hangsúlyozta az Accenture új kutatása.

„A nők között rengeteg a kiaknázatlan tehetség, akik révén biztosítható lehetne a versenyképesség megőrzéséhez szükséges szakértelem” – mondta Pierre Nanterme, az Accenture elnöke és vezérigazgatója. – Egyértelmű lehetőségként kínálkozik a kormányok és vállalatok számára az együttműködés, hogy közös erőfeszítéssel minél több női munkaerőt ruházzanak fel digitális képességgel, felgyorsítva ezzel a nemek közötti egyenlőség létrejöttét a munkahelyeken.”

Bár a magas szintű digitális tájékozottság nyilvánvalóan segíti a nőket, hogy képezzék magukat és foglalkoztassák őket, a kapcsolat a digitális tájékozottság és a nők előrelépése között nem olyan jelentős. Ez várhatóan megváltozik majd, ahogy egyre több, a millenniumi generációba tartozó nő és úgynevezett digitális bennszülött kerül vezetői pozícióba: a kutatás megállapította, hogy az Egyesült Államokban tízből hat millenniumi generációs nő törekszik arra, hogy vezetői pozícióba kerüljön.

Egyenlők, de mégsem
A magyar nők fele úgy érzi, hogy teljes az egyenlőség, de az adatok a pesszimistábbakat igazolják. A nők kevesebbet keresnek, és a nemek közti bérszakadék csak növekedett Magyarországon az elmúlt években és a nők által vezetett cégek száma is csökkent.
Bár a kutatás szerint a magas szintű digitális tájékozottságnak pozitív hatása van mind a nők, mind a férfiak jövedelmére, a nemek közötti különbség a fizetések terén még nem tűnt el. A férfiak messze a domináns pénzkeresők a háztartásokban mindhárom – millenniumi, X és „baby boomer” – generációban.

„Nagyon sok módja van annak, hogy csökkentsük a nemek közötti egyenlőtlenségeket a munkahelyeken, de a digitális tájékozottság növelése nagyon ígéretes lehetőség – mondta Julie Sweet, az Accenture csoport észak-amerikai vezetője. – Erős üzenet minden nőnek és lánynak. A digitális technológiák használatához szükséges képességek folyamatos fejlesztése és kiterjesztése mind otthon, mind a munkahelyen egyértelmű és pozitív hatással van a karrierünk minden szakaszára. Ráadásul határozott versenyelőnyhöz juttat, amikor a vállalkozások és kormányok betöltik a munkahelyeket a mai növekvő gazdaságot támogató munkavállalókkal.”

Aki profitál az internetből – és aki nem
A közgazdászok, mérnökök és a társadalomkutatók forradalmi változásokat várnak az internet terjedésétől: tudásalapú gazdaságot, információkon alapuló társadalmat, automatizált ipari termelést, egymással kommunikáló háztartási gépeket. Csakhogy a Világbank legfrissebb jelentése szerint a világháló nem oldja meg varázsütésre a problémákat, hanem éppen ellenkezőleg, új egyenlőtlenségeket is teremt.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo