Huszonöt év, és nincs egyenlőtlenség?

A digitális technológiákat könnyedén alkalmazó női munkaerő hozzájárul a nemek közötti különbségek csökkenéséhez a munkahelyeken. A digitális tájékozottság, annak mértéke és az, hogy az emberek milyen újabb technológiákat tanulnak meg és használnak, hogy a munkájukban minél tájékozottabbak és hatékonyabbak legyenek, kulcsfontosságú a nemek közötti egyenlőség eléréséhez.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Ha a kormányok és a vállalkozások a kétszeresére növelnék annak az ütemét, hogy a nők magas szintű digitális tájékozottságra tegyenek szert, a nemek közötti egyenlőséget 25 év alatt el lehetne érni a fejlett országokban, míg a jelenlegi ütemben ehhez 50 évre lesz szükség. A fejlődő országokban pedig 85 év helyett 45 évre lenne szükség a nemek közötti egyenlőség eléréséhez – hangsúlyozta az Accenture új kutatása.

„A nők között rengeteg a kiaknázatlan tehetség, akik révén biztosítható lehetne a versenyképesség megőrzéséhez szükséges szakértelem” – mondta Pierre Nanterme, az Accenture elnöke és vezérigazgatója. – Egyértelmű lehetőségként kínálkozik a kormányok és vállalatok számára az együttműködés, hogy közös erőfeszítéssel minél több női munkaerőt ruházzanak fel digitális képességgel, felgyorsítva ezzel a nemek közötti egyenlőség létrejöttét a munkahelyeken.”

Bár a magas szintű digitális tájékozottság nyilvánvalóan segíti a nőket, hogy képezzék magukat és foglalkoztassák őket, a kapcsolat a digitális tájékozottság és a nők előrelépése között nem olyan jelentős. Ez várhatóan megváltozik majd, ahogy egyre több, a millenniumi generációba tartozó nő és úgynevezett digitális bennszülött kerül vezetői pozícióba: a kutatás megállapította, hogy az Egyesült Államokban tízből hat millenniumi generációs nő törekszik arra, hogy vezetői pozícióba kerüljön.

Egyenlők, de mégsem
A magyar nők fele úgy érzi, hogy teljes az egyenlőség, de az adatok a pesszimistábbakat igazolják. A nők kevesebbet keresnek, és a nemek közti bérszakadék csak növekedett Magyarországon az elmúlt években és a nők által vezetett cégek száma is csökkent.
Bár a kutatás szerint a magas szintű digitális tájékozottságnak pozitív hatása van mind a nők, mind a férfiak jövedelmére, a nemek közötti különbség a fizetések terén még nem tűnt el. A férfiak messze a domináns pénzkeresők a háztartásokban mindhárom – millenniumi, X és „baby boomer” – generációban.

„Nagyon sok módja van annak, hogy csökkentsük a nemek közötti egyenlőtlenségeket a munkahelyeken, de a digitális tájékozottság növelése nagyon ígéretes lehetőség – mondta Julie Sweet, az Accenture csoport észak-amerikai vezetője. – Erős üzenet minden nőnek és lánynak. A digitális technológiák használatához szükséges képességek folyamatos fejlesztése és kiterjesztése mind otthon, mind a munkahelyen egyértelmű és pozitív hatással van a karrierünk minden szakaszára. Ráadásul határozott versenyelőnyhöz juttat, amikor a vállalkozások és kormányok betöltik a munkahelyeket a mai növekvő gazdaságot támogató munkavállalókkal.”

Aki profitál az internetből – és aki nem
A közgazdászok, mérnökök és a társadalomkutatók forradalmi változásokat várnak az internet terjedésétől: tudásalapú gazdaságot, információkon alapuló társadalmat, automatizált ipari termelést, egymással kommunikáló háztartási gépeket. Csakhogy a Világbank legfrissebb jelentése szerint a világháló nem oldja meg varázsütésre a problémákat, hanem éppen ellenkezőleg, új egyenlőtlenségeket is teremt.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo