Havi 10 ezer Ft. telekommunikációra - BellResearch és Think Consulting felmérés

Egy átlagos magyar háztartás havonta bruttó 10 ezer forintot költ telekommunikációra - derül ki a BellResearch és Think Consulting által készített, a lakossági szegmens vizsgálatával kibővített Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb számából. A családtagok kiadásait is számba vevő vizsgálatból megtudhatjuk, hogy a költségek legnagyobb arányát összességében már a mobiltelefonok generálják (44%), miközben a vezetékes telefonra fordított kiadások is közel azonos arányt képviselnek (43%). A kábeltelevíziózás havidíjai a telekommunikációs költségek egytizedét képviselik, míg az internetezésre fordított [telefonköltség nélküli] előfizetési díjak az összkiadások mindössze 2%-át adják.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A BellResearch és a Think Consulting minden évben monitorozza a lakossági szegmenst. A felmérés az összehasonlíthatóság érdekében azonos mintán és módszerrel történik.
A legutóbbi vizsgálat szerint a vezetékes telefonvonallal rendelkező háztartások, azaz az összes háztartás 75%-a, átlagosan közel 5800 forintot telefonálnak el vezetékes készülékükön, míg a háztartástagok összesített mobilköltségei 4890 forintra tehetők havonta. Ez utóbbi érték a BellResearch elemzői szerint a valóságban ennél magasabb – a mobilkiadások megközelíthetik a kiadások felét is, mivel a háztartásfők jellemzően alulbecsülik a családtagok kiadásait. Különösen igaz ez a feltöltőkártyás konstrukcióval rendelkezőkre, a mobilhasználók 74%-ára, akik nehezen tudják kiadásaikat nyilvántartani.

A Magyar Infokommunikációs Jelentés alapján a kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők, az összes háztartás 49%-a, havonta átlagosan bruttó 2140 forintot fizet a televíziós csatornákért, bár az előfizetők több mint fele (54%) 2 ezer forintnál kevesebbről szóló számlát kap kézhez.
A fizetős Internet szolgáltatást igénybe vevők - nem számítva az ingyenes Internet hozzáférést használókat - havonta átlagosan kb. 5700 forintot fizetnek Internet szolgáltatójuknak, amely összeg nem tartalmazza a telefonköltségeket.
Egy átlagos előfizető internetezési költségei a BellResearch szakértői szerint ennél alacsonyabbak, mivel az Internet szolgáltatás előfizetési díja a korlátlan használatot biztosító és forgalmi díjat is tartalmazó szélessávú hozzáféréssel rendelkezők esetén lényegesen magasabb, így felfelé húzzák az átlagot. A DSL és kábelTV előfizetések az otthoni internet kapcsolatok kb. 10%-át adják.

A Jelentés adatfelvétele 2002. január – februárban zajlott. A kutatás során a BellResearch és a Think Consulting munkatérsai összesen 2000 háztartást kerestek fel, és minden esetben az infokommunikációval kapcsolatos kiadásokért felelős háztartásfővel készítettek személyes interjút. A kutatás eredményei reprezentatívnak tekinthetőek a magyarországi háztartásokra regionális elhelyezkedés, településtípus, a háztartások létszáma és a háztartásfő életkora szerint. A teljes minta hibahatára legfeljebb ±2,6%.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo