Havi 10 ezer Ft. telekommunikációra - BellResearch és Think Consulting felmérés

Egy átlagos magyar háztartás havonta bruttó 10 ezer forintot költ telekommunikációra - derül ki a BellResearch és Think Consulting által készített, a lakossági szegmens vizsgálatával kibővített Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb számából. A családtagok kiadásait is számba vevő vizsgálatból megtudhatjuk, hogy a költségek legnagyobb arányát összességében már a mobiltelefonok generálják (44%), miközben a vezetékes telefonra fordított kiadások is közel azonos arányt képviselnek (43%). A kábeltelevíziózás havidíjai a telekommunikációs költségek egytizedét képviselik, míg az internetezésre fordított [telefonköltség nélküli] előfizetési díjak az összkiadások mindössze 2%-át adják.

A BellResearch és a Think Consulting minden évben monitorozza a lakossági szegmenst. A felmérés az összehasonlíthatóság érdekében azonos mintán és módszerrel történik.
A legutóbbi vizsgálat szerint a vezetékes telefonvonallal rendelkező háztartások, azaz az összes háztartás 75%-a, átlagosan közel 5800 forintot telefonálnak el vezetékes készülékükön, míg a háztartástagok összesített mobilköltségei 4890 forintra tehetők havonta. Ez utóbbi érték a BellResearch elemzői szerint a valóságban ennél magasabb – a mobilkiadások megközelíthetik a kiadások felét is, mivel a háztartásfők jellemzően alulbecsülik a családtagok kiadásait. Különösen igaz ez a feltöltőkártyás konstrukcióval rendelkezőkre, a mobilhasználók 74%-ára, akik nehezen tudják kiadásaikat nyilvántartani.

A Magyar Infokommunikációs Jelentés alapján a kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők, az összes háztartás 49%-a, havonta átlagosan bruttó 2140 forintot fizet a televíziós csatornákért, bár az előfizetők több mint fele (54%) 2 ezer forintnál kevesebbről szóló számlát kap kézhez.
A fizetős Internet szolgáltatást igénybe vevők - nem számítva az ingyenes Internet hozzáférést használókat - havonta átlagosan kb. 5700 forintot fizetnek Internet szolgáltatójuknak, amely összeg nem tartalmazza a telefonköltségeket.
Egy átlagos előfizető internetezési költségei a BellResearch szakértői szerint ennél alacsonyabbak, mivel az Internet szolgáltatás előfizetési díja a korlátlan használatot biztosító és forgalmi díjat is tartalmazó szélessávú hozzáféréssel rendelkezők esetén lényegesen magasabb, így felfelé húzzák az átlagot. A DSL és kábelTV előfizetések az otthoni internet kapcsolatok kb. 10%-át adják.

A Jelentés adatfelvétele 2002. január – februárban zajlott. A kutatás során a BellResearch és a Think Consulting munkatérsai összesen 2000 háztartást kerestek fel, és minden esetben az infokommunikációval kapcsolatos kiadásokért felelős háztartásfővel készítettek személyes interjút. A kutatás eredményei reprezentatívnak tekinthetőek a magyarországi háztartásokra regionális elhelyezkedés, településtípus, a háztartások létszáma és a háztartásfő életkora szerint. A teljes minta hibahatára legfeljebb ±2,6%.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo