A cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló, 2006. évi V. törvény rendelkezéseinek értelmében 2008. július 1-től a cégbejegyzési, változásbejegyzési kérelem benyújtása, illetve céginformáció lekérése kizárólagosan elektronikusan történhet valamennyi cégforma esetén.
A cégbírósági végzések mellett a közjegyzői okiratoktól az APEH igazolásokon és a végrehajtói megkereséseken át a földhivatali tulajdoni lapokig számos más elektronikusan aláírt dokumentum is keletkezik és érkezik a magyar bankokhoz. Ezek hitelességéről speciális, aláírás-ellenőrző szoftverekkel kell, hogy megbizonyosodjanak a pénzintézetek, melyekhez napi ezres nagyságrendben érkezhetnek ilyen dokumentumok. Ehhez nyújt segítséget az IND hiteles elektronikus iratok teljes körű, tömeges kezelésre szolgáló e-Kapu megoldása.
Az IND e-Kapu használatával a bank képes hiteles nagyszámú elektronikus dokumentum fogadására, előállítására, hiteles kézbesítésére és automatikus feldolgozására. A szoftver fogadó modulja portál, e-mail, és bankfióki csatornákon keresztül fogadja a bank partnereitől a hiteles dokumentumokat, majd központi hitelesség ellenőrzés után továbbítja azt az ügytípusnak megfelelő banki ügyintézőhöz, megkímélve őt az elektronikus aláírás ellenőrzés technikai nehézségeitől.
A rendszeren keresztül a bank a manuális vagy automatikusan előállított hiteles elektronikus iratokat is küldhet ügyfeleinek és a hatóságoknak. Az e-Kapu bevezetésével nincs szükség semmilyen más szoftverre, fejlesztésre, változtatásra a back-office környezetben.