Felértékelődőben az információbiztonság

Az elmúlt 2 évben minden ötödik céget közvetlen anyagi kár ért információbiztonsági problémák miatt, a vállalatvezetők mégis csak közepes fontosságú kérdésként kezelik az informatikai adatbiztonságot – derül ki a Bell Research jelentéséből.

A BellResearch telefonos felmérése során megkérdezett cégeket képviselő informatikai szakemberek 5 fokú skálán jellemzően 3 és 4 közötti pontszámokat adtak az IT-biztonság általuk megítélt fontosságára saját cégüknél. Az IT-biztonság iránti elkötelezettség a cégmérettel egyenes arányban növekszik: az 500 főnél többet foglalkoztató vállalatok kimutathatóan fontosabbnak ítélték meg a kérdést mind a vállalatvezetés, mind az üzleti partnerek szempontjából.

A BellResearch tanulmánya alapján egyértelműen kimutatható az a tendencia, hogy a vállalatoknál új, egyre kiforrottabb biztonsági megoldások jelennek meg <4,01> és a cégeknél általában felértékelődik az információbiztonság <3,99>. Ezzel szemben vitatottnak mondható annak megítélése, hogy magas szintű védelmet csak információbiztonságra szakosodott külső cég nyújthat <3,28>, illetve a márkás eszközök magasabb szintű védelmet biztosítanak, mint a no-name termékek <3,04>. Külső szakértőkre az 500 főnél többet foglalkozató vállalatok szorulnak legkevésbé <3,12-es részátlag szemben a 3,28-as főátlaggal>, amelynek oka a BellResearch elemzői szerint elsősorban abban keresendő, hogy a nagyobb cégeknél házon belül nagyobb arányban foglalkoztatnak információbiztonságra szakosodott munkatársakat: 36%-uk alkalmaz saját IT-biztonsági szakembereket, míg 100-249 fős vállalatok 22%-áról, illetve a 250-499 fős cégek 27%-áról mondható el ugyanez.

A BellResearch megvásárolható tanulmánya a vállalatok informatikai biztonság iránti attitűdjén, megoldásaik fejlettségén, külső tanácsadói szolgáltatások iránti igényén és IT-biztonsági megoldásokba való beruházási hajlandóságukon keresztül – kvantitatív, statisztikailag megbízható adatokra alapozva - bemutatja a keresleti piac érettségét és fejlődési potenciálját.
A kutatás célcsoportját a 100 fő feletti, legalább 20 PC-vel és Internet-hozzáféréssel rendelkező közép- és nagyvállalatok alkották. A minta nagysága 414 vállalat volt, ezen belül 196 db 100-249 fős, 111 db 250-499 fős és 105 db 500 fő feletti vállalatot kérdeztek meg úgy, hogy a cégek reprezentálják a célcsoportot tevékenység és regionális ágazat szerint. Az adatgyűjtés telefonos interjú módszerével a BellResearch call centerében történt, az interjúk 2001. október 29. és november 16. között készültek el, a telefonos interjúk átlagos hossza kb. 20 perc volt. Az interjúalanyok a cégeken belül az informatikai kérdésekben döntéshozatali jog-, ill. szerepkörrel rendelkező vállalati vezetők voltak.

Véleményvezér

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül 

Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat

Kormányváltó hangulat 

Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo