Felértékelődőben az információbiztonság

Az elmúlt 2 évben minden ötödik céget közvetlen anyagi kár ért információbiztonsági problémák miatt, a vállalatvezetők mégis csak közepes fontosságú kérdésként kezelik az informatikai adatbiztonságot – derül ki a Bell Research jelentéséből.

A BellResearch telefonos felmérése során megkérdezett cégeket képviselő informatikai szakemberek 5 fokú skálán jellemzően 3 és 4 közötti pontszámokat adtak az IT-biztonság általuk megítélt fontosságára saját cégüknél. Az IT-biztonság iránti elkötelezettség a cégmérettel egyenes arányban növekszik: az 500 főnél többet foglalkoztató vállalatok kimutathatóan fontosabbnak ítélték meg a kérdést mind a vállalatvezetés, mind az üzleti partnerek szempontjából.

A BellResearch tanulmánya alapján egyértelműen kimutatható az a tendencia, hogy a vállalatoknál új, egyre kiforrottabb biztonsági megoldások jelennek meg <4,01> és a cégeknél általában felértékelődik az információbiztonság <3,99>. Ezzel szemben vitatottnak mondható annak megítélése, hogy magas szintű védelmet csak információbiztonságra szakosodott külső cég nyújthat <3,28>, illetve a márkás eszközök magasabb szintű védelmet biztosítanak, mint a no-name termékek <3,04>. Külső szakértőkre az 500 főnél többet foglalkozató vállalatok szorulnak legkevésbé <3,12-es részátlag szemben a 3,28-as főátlaggal>, amelynek oka a BellResearch elemzői szerint elsősorban abban keresendő, hogy a nagyobb cégeknél házon belül nagyobb arányban foglalkoztatnak információbiztonságra szakosodott munkatársakat: 36%-uk alkalmaz saját IT-biztonsági szakembereket, míg 100-249 fős vállalatok 22%-áról, illetve a 250-499 fős cégek 27%-áról mondható el ugyanez.

A BellResearch megvásárolható tanulmánya a vállalatok informatikai biztonság iránti attitűdjén, megoldásaik fejlettségén, külső tanácsadói szolgáltatások iránti igényén és IT-biztonsági megoldásokba való beruházási hajlandóságukon keresztül – kvantitatív, statisztikailag megbízható adatokra alapozva - bemutatja a keresleti piac érettségét és fejlődési potenciálját.
A kutatás célcsoportját a 100 fő feletti, legalább 20 PC-vel és Internet-hozzáféréssel rendelkező közép- és nagyvállalatok alkották. A minta nagysága 414 vállalat volt, ezen belül 196 db 100-249 fős, 111 db 250-499 fős és 105 db 500 fő feletti vállalatot kérdeztek meg úgy, hogy a cégek reprezentálják a célcsoportot tevékenység és regionális ágazat szerint. Az adatgyűjtés telefonos interjú módszerével a BellResearch call centerében történt, az interjúk 2001. október 29. és november 16. között készültek el, a telefonos interjúk átlagos hossza kb. 20 perc volt. Az interjúalanyok a cégeken belül az informatikai kérdésekben döntéshozatali jog-, ill. szerepkörrel rendelkező vállalati vezetők voltak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo