"Egy éven belül minden online újság fizetős lesz"

A Financial Times főszerkesztője szerint egy éven belül fizetőssé válhat az összes online sajtótermék. Lional Barber jóslata szerint "szinte az összes" híroldal díjat fog felszámítani a tartalmaihoz való hozzáférésért, egy éven belül.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A szakember szerint a megoldások között szerepelhet a cikkenkénti fizetés, vagy az előfizetéses rendszer. "Az továbbra is kérdéses, hogy ezek a fizetős modellek mennyi bevételt képesek termelni", mondta el Barber a Brit Akadémia médiaszabványokat érintő eseményén.  "Magabiztosan állíthatom, hogy 12 hónapon belül szinte minden hírért fizetni kell majd". Barber csak a legutóbbi médiaguru aki radikális változásokat vizionál a meglévő üzleti modellhez képest. Rupert Murdoch, a News Corp tulajdonosa szerint online sajtótermékeiért egy éven belül fizetős modellre állnak át. Az elnök-vezérigazgató szerint az ingyenes újságírás hibás üzleti modellnek bizonyult, írta meg a Guardian.

Murdoch lapjának fő riválisa, a New York Times 3-4 héten belül fizetőssé válhat. Barber elmondta, hogy a Financial Times-nál már bevezették azt a rendszert, hogy az olvasók néhány cikkhez ingyen férhetnek hozzá, de további tartalmakért fizetniük kell. "Egyértelműen növekvő bevételeket láthatunk, ami a prémium termékekre kivetett díjazásnak köszönhető, és létfontosságú a csökkenő hirdetési hajlandóság mellett", tette hozzá.

A Financial Times-nak 1,3 millió nem fizetős, regisztrált olvasója van, és már 110 ezer olyan felhasználóval bír, akik fizetnek a hírszolgáltatásért. Barber szerint leginkább a középszerű termékek vannak veszélynek kitéve. Az újságírásra amúgy is jellemző bulvárosodás mellett megjelenő blogok még inkább a vélemény és a kommentár, a pletykák hírként való tálalásának a színtere lett. "Ez arra kényszeríthet sok újságírót, hogy jobb tartalmat állítsanak elő. A sajtószervezetek képzett újságíróinak itt újabb lehetőség nyílik, hogy gyarapodhassanak. A középmezőny viszont komoly veszélyben van".

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo