"Egy éven belül minden online újság fizetős lesz"

A Financial Times főszerkesztője szerint egy éven belül fizetőssé válhat az összes online sajtótermék. Lional Barber jóslata szerint "szinte az összes" híroldal díjat fog felszámítani a tartalmaihoz való hozzáférésért, egy éven belül.

A szakember szerint a megoldások között szerepelhet a cikkenkénti fizetés, vagy az előfizetéses rendszer. "Az továbbra is kérdéses, hogy ezek a fizetős modellek mennyi bevételt képesek termelni", mondta el Barber a Brit Akadémia médiaszabványokat érintő eseményén.  "Magabiztosan állíthatom, hogy 12 hónapon belül szinte minden hírért fizetni kell majd". Barber csak a legutóbbi médiaguru aki radikális változásokat vizionál a meglévő üzleti modellhez képest. Rupert Murdoch, a News Corp tulajdonosa szerint online sajtótermékeiért egy éven belül fizetős modellre állnak át. Az elnök-vezérigazgató szerint az ingyenes újságírás hibás üzleti modellnek bizonyult, írta meg a Guardian.

Murdoch lapjának fő riválisa, a New York Times 3-4 héten belül fizetőssé válhat. Barber elmondta, hogy a Financial Times-nál már bevezették azt a rendszert, hogy az olvasók néhány cikkhez ingyen férhetnek hozzá, de további tartalmakért fizetniük kell. "Egyértelműen növekvő bevételeket láthatunk, ami a prémium termékekre kivetett díjazásnak köszönhető, és létfontosságú a csökkenő hirdetési hajlandóság mellett", tette hozzá.

A Financial Times-nak 1,3 millió nem fizetős, regisztrált olvasója van, és már 110 ezer olyan felhasználóval bír, akik fizetnek a hírszolgáltatásért. Barber szerint leginkább a középszerű termékek vannak veszélynek kitéve. Az újságírásra amúgy is jellemző bulvárosodás mellett megjelenő blogok még inkább a vélemény és a kommentár, a pletykák hírként való tálalásának a színtere lett. "Ez arra kényszeríthet sok újságírót, hogy jobb tartalmat állítsanak elő. A sajtószervezetek képzett újságíróinak itt újabb lehetőség nyílik, hogy gyarapodhassanak. A középmezőny viszont komoly veszélyben van".

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo