A szakember szerint a megoldások között szerepelhet a cikkenkénti fizetés, vagy az előfizetéses rendszer. "Az továbbra is kérdéses, hogy ezek a fizetős modellek mennyi bevételt képesek termelni", mondta el Barber a Brit Akadémia médiaszabványokat érintő eseményén. "Magabiztosan állíthatom, hogy 12 hónapon belül szinte minden hírért fizetni kell majd". Barber csak a legutóbbi médiaguru aki radikális változásokat vizionál a meglévő üzleti modellhez képest. Rupert Murdoch, a News Corp tulajdonosa szerint online sajtótermékeiért egy éven belül fizetős modellre állnak át. Az elnök-vezérigazgató szerint az ingyenes újságírás hibás üzleti modellnek bizonyult, írta meg a Guardian.
Murdoch lapjának fő riválisa, a New York Times 3-4 héten belül fizetőssé válhat. Barber elmondta, hogy a Financial Times-nál már bevezették azt a rendszert, hogy az olvasók néhány cikkhez ingyen férhetnek hozzá, de további tartalmakért fizetniük kell. "Egyértelműen növekvő bevételeket láthatunk, ami a prémium termékekre kivetett díjazásnak köszönhető, és létfontosságú a csökkenő hirdetési hajlandóság mellett", tette hozzá.
A Financial Times-nak 1,3 millió nem fizetős, regisztrált olvasója van, és már 110 ezer olyan felhasználóval bír, akik fizetnek a hírszolgáltatásért. Barber szerint leginkább a középszerű termékek vannak veszélynek kitéve. Az újságírásra amúgy is jellemző bulvárosodás mellett megjelenő blogok még inkább a vélemény és a kommentár, a pletykák hírként való tálalásának a színtere lett. "Ez arra kényszeríthet sok újságírót, hogy jobb tartalmat állítsanak elő. A sajtószervezetek képzett újságíróinak itt újabb lehetőség nyílik, hogy gyarapodhassanak. A középmezőny viszont komoly veszélyben van".