A leggyakoribb alkalmazási területnek az ügyfélszolgálat (59 százalék), illetve a kutatás-fejlesztés, termékfejlesztés (57 százalék) bizonyult. A vezetők emellett kulcsfontosságúnak látják az AI-t a cégük jövőjét tekintve: a megkérdezettek közel fele (45 százalék) kritikusnak tartja a hatékony alkalmazását a cégük értékteremtése és versenyképessége szempontjából.
„A mesterséges intelligencia térnyerése szinte minden ágazatban egyértelmű. Magyarországon leginkább a nemzetközi óriások hazai leányvállalatai kezdtek el AI-szolgáltatásokat beépíteni a mindennapi működésükbe – elsődlegesen ügyfélszolgálati területen. Telekommunikációs szektorban látunk példát arra, hogy globális szinten saját rendszerek fejlesztését is megkezdték, míg más szereplők leginkább külső technológiai szolgáltatóval működnek együtt” – tette hozzá Kozma Zoltán.
A teljes riport az alábbi linken érhető el.