Még a vásárlásainkat is figyelni fogja a mesterséges intelligencia

Szinte minden iparágban alkalmaznak már mesterséges intelligencia alapú megoldásokat, amelyekkel a vállalatok bizonyos folyamataikat hatékonyabban tudják elvégezni. Nem kivétel ez alól a kereskedelmi szektor sem, ahol sok esetben már most használnak ilyen eszközöket, de az előnyök mellett érdemes kiemelten odafigyelni a kockázatokra is.

A ChatGPT robbanásszerű fejlődésével egyre több helyen szivárog be az életünkbe a mesterséges intelligencia, ez azonban nem csak a ChatGPT-re korlátozódik, számos más megoldás is létezik, melyeket a vállalkozások vagy akár a hétköznapi emberek használhatnak.

A cégek nem most kezdik el használni a mesterséges intelligenciát, ez már folyamatosan zajlik jó ideje, viszont a szabályozás lohol a fejlődés után. Pont azért szükséges ezzel a területtel foglalkozni, mert vannak vadhajtásai” – mondta Nagy Dániel Attila, a Deloitte Legal adatvédelmi és technológiai csoportjának vezetője.

A kereskedelemben már a teljes ellátási láncra rá lehet engedni az ilyen eszközt, hogy hatékonyabban és gyorsabban vegye észre például azt, ha valamiféle alapanyagból mondjuk nem áll rendelkezésre vagy előre láthatólag nem fog annyi rendelkezésre állni, mint amennyire szükségünk lesz a termeléshez.

Mire használhatjuk a mesterséges intelligenciát a kereskedelemben? (Fotó: Depositphotos)
Mire használhatjuk a mesterséges intelligenciát a kereskedelemben? (Fotó: Depositphotos)

Ezekkel az eszközökkel már a megrendelési folyamatot is tudják automatizálni, tehát az egész folyamat hatékonyabb, gyorsabb, simább lesz. Természetesen kell hozzá emberi kontroll is, tehát nem lehet szabadjára engedni a mesterséges intelligenciát. Mindazonáltal a technológiai fejlődés használható akár arra is, hogy a fogyasztókat szondázzák, azt mérjék, mi tetszik nekik, mire vágynak, mi az, amit megvesznek, mi az, amit ignorálnak.

Egy kicsit elrugaszkodottabb megoldás, amikor például az üzletek kameráinak képét használja fel a mesterséges intelligencia arra, hogy leolvassa, mit gondolnak az emberek, amikor egy-egy terméket meglátnak, például mérgesek-e az árát látva. Ezeket a tapasztalatokat aztán fel lehet használni az árazásnál vagy a termékek elhelyezésénél az áruházon belül. A mesterséges intelligencia a munkaszervezésben is segíthet, a kiskereskedelmi üzleteknek például abban, mikor kell újabb pénztárt kinyitni, mikor éri el a forgalom azt a szintet, ahol már be kell avatkozni. Ezeket a kérdéseket eddig megfigyelés útján kezelték, de a technológia fejlődésével könnyen automatizálhatók.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo