Az online ügyintézés a mindennapjaink része

A hétköznapi teendőink nagy részét már online intézzük: ilyen az ételrendelés (52%), a szállásfoglalás (45%), a hivatalos ügyintézés (43%) vagy szerződésmódosítás (29%)1. A nagyobb pénzmozgással járó teendőkkel viszont óvatosabbak vagyunk.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 A repülőjegy-vásárlás vagy lakásbiztosítás megkötése például kevésbé népszerű az online térben. Hasonló a helyzet a hitelekkel kapcsolatban is: a lakosság 75 százaléka a személyes ügyintézést preferálja, de van egy egyre növekvő réteg, amely elsősorban a világháló felé fordul – derül ki a Cofidis Hitel Monitor 2019 második negyedéves friss kutatásából.

A magyarok 75 százaléka csaknem mindennap használja az internetet, és 3 hónapon belül közel egyharmaduk vásárol valamit online. A TOP5 rendszeresen végzett online tevékenység a böngészés (90%), az e-mailezés (88%), az információkeresés (85%), a közösségi oldalak látogatása (75%) és az internetes híroldalak megtekintése (72%). Nemzetközi szinten a hazaihoz hasonló a sorrend, mégis ott már egy hajszállal beelőzi a közösségi oldalak böngészését (57%) a bankszámla és egyéb pénzügyi eszközök ellenőrzése (58%).

Online vs. offline: kettősség jellemez minket

Hiába zajlik online sok minden, az életünk bizonyos szegmenseiben az offline tér egyelőre nagyobb népszerűségnek örvend. Ezek jellemzően azok a területek, ahol nagyobb mértékű pénzmozgás is része a folyamatnak.

A hitelfelvétel is ebbe a kategóriába tartozik: nagyságrendileg 2 millió honfitársunk választaná a világhálót, ha kölcsönhöz folyamodna; ők elsősorban a 30–49 év közötti, közép- vagy felsőfokú végzettséggel és átlag feletti jövedelemmel rendelkező férfiak. Viszont, ha valaki nyitott az online hitelfelvételre, akkor az sem tántorítja el, ha nagyobb összegről van szó: a neten személyi kölcsönt igénylők 45 százaléka vett fel 800 000 Ft feletti összeget.

Érdekes, hogy az elvi nyitottság megvan a magyarok részéről: a lakosság hattizede örömmel fogadná a digitális fejlődés felgyorsulását, mert az online megoldásokkal nem csak időt spórolnak (87%), de még kényelmesebbé is teszik az életünket (87%).

A 18–29 évesek szerint különösen jót tett a banki ügyek intézésének a digitális fejlődés: körükben

Online vásárlás – van még tovább?
Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Meddig tarthat az online vásárlók táborának bővülése?
majdnem kétszer annyian gondolják így, mint a 60–69 évesek. Meglepő, hogy ha internetes hiteligénylésről van szó, jobban megbízunk a számítógépünkben, mint a telefonunkban: kb. 15-20 százalékkal nyitottabbak vagyunk az online ügyintézésre, ha számítógépen keresztül zajlik a folyamat – beleértve az pénzmozgással járó ügyeket –, mint ha ugyanezt a mobilunkról végeznénk. 

Nemzetközi szinten nem vagyunk lemaradva: a Deloitte Center 17 országban több mint 17 ezer fogyasztót megkérdező kutatása szerint az ügyfelek többsége egyelőre a tradicionális csatonákat preferálja a digitálisakkal szemben a komplex vagy tanácsadói szolgáltatásoknál. Ez a trend igaz az új termékek igényléseinél is, különösen a személyi kölcsönöknél (bankfiók: 61%, online bankolás: 25%). Ugyanakkor a piaci tendenciák alapján feltételezhető, hogy az online bankolás szerepe folyamatos növekedés elé néz az elkövetkezendő években.

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo