Az HBO saját gyártású fantasy-eposza, a Game of Thrones (amely magyarul a Trónok harca címmel látható) óriási siker, az internetes kalózok között legalábbis mindenképpen. A második évad részeit ugyanis eddig 25 millió alkalommal töltötték le nyilvános torrent oldalakról, mióta az évad sugárzását múlt hónap elején megkezdték, április vége óta pedig a letöltések száma minden eddigi rekordot megdöntve elérte a napi 2,5 milliót.
A kétes népszerűség nem meglepő, már az első évad is minden idők második leggyakrabban ellopott sorozata volt, (a sorozatgyilkosokra vadászó sorozatgyilkos Dexter hatodik évada mögött), szakértők szerint egyértelmű a jelzés: életképes online forgalmazási megoldás nélkül minden tartalomszolgáltatónak számolnia kell azzal, hogy terméke nem lesz biztonságban. (Mint azt korábban a Piac & Profit Online is megírta, az Európai Unió új copyright-szabályozása értelmében az internet-szolgáltatókat is rákényszerítik a netes kalózkodás elleni küzdelemre.)
A jelen helyzet kialakulásában a Forbes magazin szakértői blogja szerint az HBO is komoly szerepet játszik, nincs ugyanis olyan legális lehetőség a fiatal és nem kábeltévé előfizető amerikaiak számára, ahol online hozzáférhetnének a szolgáltató aktuális tartalmaihoz. A sorozatnak csak az első évada elérhető iTunes-on, az Egyesült Államokban népszerű Hulu és Netflix szolgáltatókon egyáltalán nem, míg az HBO saját streaming video oldalát, az HBO Go-t pedig csak a kábelre előfizetők élvezhetik.
Pedig az itt felsoroltakon kívül még más megoldások is kínálkoznak arra, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon, azaz az HBO kielégítse a sorozatra éhes milliók igényeit, ugyanakkor fenntartsa exkluzivitását is. Adhatná sorozatait a megjelenés után néhány nappal részenként fizetősen az ITunes, vagy az Amazon portálokon, vagy követhetné a versenytárs csatornák példáját és - szintén fizetősen - elérhetővé tenné akár saját streaming oldalán azoknak a földi halandóknak is, akik egy sorozat kedvéért nem rendelnék meg a teljes csatornakínálatot.
A kérdés a kilencvenes évek óta lázban tartja a tartalomszolgáltatókat: adják meg az online letöltőknek önként amit akarnak, mert úgyis ellopják? Vagy tekintsenek reklámlehetőségként a letöltésekre, nem pedig bűncselekményként? A Game of Thrones esetében az HBO hátradőlve élvezheti a sikereket a kalózkodás ellenére is: az első éved minden idők legtöbbet forgalmazott sorozat DVD-sikere lett, a nézettségi számok csúcsokat döntögetnek, a reklámozók sorban állnak a kábelcsatorna ajtaja előtt. Azonban felmerül a kérdés, hogy egy jobb üzleti modellel nem lenne jobb eredmény elérhető az online forgalmazás lehetőségeit is szem előtt tartva?