Adatainkkal fizethetünk egy londoni boltban

Egy pop-up üzlet tapasztalatai inspirálták a Kaspersky Lab kiberbiztonsági céget arra, hogy létrehozzon egy olyan pénzt, amelynek alapja a személyes információk és a lakossági vásárlások következő mérföldköve lehet.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Data Dollár Bolt kisebb feltűnést keltett London belvárosában, az Old Street-en, hiszen az emberek a korai órákban már sorba álltak azért, hogy értékesítsék személyes adataikat. A Kaspersky Lab célja a bolt megnyitásával, hogy felhívják a figyelmet a privát adataink tényleges értékére valamint remélik, hogy vonzóvá válik a többi piaci szereplő számára is, hogy csatlakozzanak ehhez a kezdeményezéshez.

Kép: Kaspersky Lab

„A Data dollár feladata elsősorban, felhívni a figyelmet az adataink értékére.” - mesélte David Emm, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója. ”Például, ha egy honlap egy szolgáltatást ingyen kínál, de cserébe a vásárló adatait igényli, akkor használják a Data Dollár jelét, annak szemléltetésére, hogy valójában mégis létrejött üzlet.” - folytatta David Emm.

A Kaspersky Lab épp azért nyitotta meg ideiglenes üzletét Londonban, hogy bemutassa, miként használhatóak az adataink, mint valuta. A bolt árukészlete a neves street artist, Ben Eine nyomatai és grafikái voltak. A művész színes betűiről ismert, amelyek immár megtalálhatóak világszerte több város utcáin, és többek között Barack Obama is rendelkezik műalkotással a neves művésztől.

A boltban látszólag minden a megszokott volt - nézelődhettünk a termékek között, kiválaszthattuk a kedvenceket, amelyeket a pulthoz kellett vinni, hogy fizessünk. A fizetés során azonban nem a megszokott pénzt kellett használni, hanem a Kaspersky Lab által bevezetett új pénznemet, a Data dollárt, amely a vásárló telefonján található személyes képek, videók és üzenetek alapján számolta ki értékét.

Milliméteres világítótest – jön a hajlítható OLED
A legkorszerűbb tv-készülékekből már ismerjük, hamarosan a lakásokban is megjelenik a világítástechnika legújabb vívmánya, az OLED, a milliméteres világítótest, amely akár hajlíthatóan beépíthető, nemcsak otthonokba, hanem épületek külső arculatába is.
David Emm hozzátette: „Könnyű megfeledkezni az adatok értékéről, amikor eleve hatalmas mennyiségű adatot osztunk meg naponta. Amikor azonban akaratunktól függetlenül döntenek arról, hogy melyik adatainkat veszik el, sokkal jobban át tudjuk érezni a veszteséget.  Ezt a hatást is vizsgálja egyúttal a Data Dollár Bolt.”

Egy globális felmérés szerint annak ellenére, hogy az emberek 29%-a vált kibertámadás áldozatává, mindössze 39%-uk gondoskodik készülékeik védelméről. A felhasználóknak jobban kellene értékelniük az adataikat, mint a pénzüket. Ha van egy kézzel fogható értéke, akkor lehet cserére vagy vásárlásra is használni.

 

 

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo