Az angol gyerekek több mint nyolcvan százaléka játszik hetente legalább egyszer valamilyen számítógépes játékot, a szüleik pedig örülnek ennek és néha ők is beszállnak a játékba.
A Mirosoft 2500 angol, francia, olasz, német és amerikai szülőt és ezer angol gyereket kérdezett a videojátékokról. A szülők nyolcvan százaléka egyetértett azzal, hogy a számítógépes játék az otthoni szórakozás szerves része, kétharmaduk szerint közösségi élményt nyújt, és több mint a felük gondolta úgy, hogy összehozza a családot.
Egy héttel korábban a játékok korhatár besorolását végző szervezet, a British Board for Film Classification is közzétett egy jelentést, melyből viszont az derült ki, hogy a szülőket rendkívül aggasztják a számítógépes játékok és azt szeretné, ha szigorúbban szabályoznák a játékipart.
Besorolás-függő
A Microsoft felmérése szerint azonban a szülők egyre jobban ismerik a játékkonzoljukba épített biztonsági funkciókat, amik meggátolják, hogy a csemetéik olyan játékokkal üssék el az időt, amiket náluk idősebbeknek szánnak. Az amerikai szoftvercég vizsgálatából az derül ki, hogy szinte az összes szülő megnézi a játékok besorolását, mielőtt játszani engedi vele a gyerekék és a gyerekek 92 százaléka is tisztában van a besorolás jelentőségével. (A netes megfélemlítés elleni szülói lehetőségekről itt olvashat.)
A két felmérésből eredményeit összevetve arra a következtetésre juthatunk, hogy bár a szülők nagy része szerint a számítógépes játék egy családi szórakozás és remek közösségi élményt jelent kicsiknek és nagyoknak, a tartalmukat rendkívül aggasztónak tartják, és jobban szeretnék, ha szigorítanák a korhatár besorolásra vonatkozó szabályokat. Persze az is elképzelhető, hogy ezek a felmérések nem megbízhatóak, és az eredményük attól függ, hogy ki rendelte meg az elkészítésüket, és milyen körből választották ki az interjúalanyokat.