"A főnök megint a Facebook oldalamat böngészi!"

A magyarok többsége felháborítónak tartja, ha főnöke nyomon követi online közösségi életét. A férfiak szabadabban kezelik az internetezést, és az online közösségi oldalak kapcsolatépítési lehetőségeit is jobban kihasználják. A nők szívesebben kávéznak, mint szörföznek, a főnök tekintetét viszont éberebben figyelik - derül ki a Barátikör.hu legújabb felméréséből.

A Barátikör.hu több mint kétezer tagja, férfiak és nők vegyesen nyilatkoztak munkahelyi internetezési szokásaikról. Arra a kényes kérdésre, hogy a munkaadó követheti e beosztottja online közösségi tevékenységeit, szinte egyöntetű válaszok születtek. A megkérdezettek csupán egytizede gondolja úgy, hogy főnöke teljesen joggal olvashatja a munkaidőben közzétett üzenőfali bejegyzéseket. A magyarok túlnyomó része ellenzi, hogy felettese megfigyelje internetes közösségi életét.

Különösen igaz ez a harmadik ikszet taposókra. Ők sérelmezik a legjobban, ha a munkaadójuk követi őket az interneten. A huszonéveseket is zavarja, ha a magánéletük és a munkájuk összefonódik a közösségi oldalakon, ám úgy vélik, nem nagyon tehetnek ellene. A nők életkortól függetlenül elővigyázatosak, jobban odafigyelnek arra, mit tesznek közzé a saját profiljukon.

A férfi szigorúbb főnök

A felmérésből az is kiderül, hogy kétszer annyi férfi lóg folyamatosan az interneten munkaidőben is, mint ahány nő. A férfiak érezhetően aktívabbak a nőknél a közösségi oldalakon, ráadásul jobban kiaknázzák a webkettő adta lehetőségeket, például üzleti kapcsolatépítésre. Ennek megfelelően a férfiak munkahelyi szüneteiket szívesebben töltik a kibertérben, mint a konyhában. A nők ilyenkor inkább munkatársaik társaságát keresik, mintsem egy újabb ismerőst valamelyik közösségi portálon.

Ez részben magyarázza a munkahelyi internetkorlátozással kapcsolatos vélekedést is: a női munkavállalók majdnem fele ért egyet azzal, hogy az internethasználat szabályozása automatikusan javítja a munkamorált is. Más azonban a helyzet a munkaadói oldalon: főnökként a férfiak szigorúbbak a munkahelyi böngészés terén.

A foci vb kapcsán a kutatás arra is rámutat, hogy a világbajnokság a vártnál kevésbé érdekli a férfiakat, de még mindig lényegesen jobban, mint a nőket. A sportesemény leginkább a tizen- és huszonéveseket hozza lázba. Ők a tévében, a huszon- és harmincéves korosztály pedig inkább az interneten követi a meccsek állását.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo