"A főnök megint a Facebook oldalamat böngészi!"

A magyarok többsége felháborítónak tartja, ha főnöke nyomon követi online közösségi életét. A férfiak szabadabban kezelik az internetezést, és az online közösségi oldalak kapcsolatépítési lehetőségeit is jobban kihasználják. A nők szívesebben kávéznak, mint szörföznek, a főnök tekintetét viszont éberebben figyelik - derül ki a Barátikör.hu legújabb felméréséből.

A Barátikör.hu több mint kétezer tagja, férfiak és nők vegyesen nyilatkoztak munkahelyi internetezési szokásaikról. Arra a kényes kérdésre, hogy a munkaadó követheti e beosztottja online közösségi tevékenységeit, szinte egyöntetű válaszok születtek. A megkérdezettek csupán egytizede gondolja úgy, hogy főnöke teljesen joggal olvashatja a munkaidőben közzétett üzenőfali bejegyzéseket. A magyarok túlnyomó része ellenzi, hogy felettese megfigyelje internetes közösségi életét.

Különösen igaz ez a harmadik ikszet taposókra. Ők sérelmezik a legjobban, ha a munkaadójuk követi őket az interneten. A huszonéveseket is zavarja, ha a magánéletük és a munkájuk összefonódik a közösségi oldalakon, ám úgy vélik, nem nagyon tehetnek ellene. A nők életkortól függetlenül elővigyázatosak, jobban odafigyelnek arra, mit tesznek közzé a saját profiljukon.

A férfi szigorúbb főnök

A felmérésből az is kiderül, hogy kétszer annyi férfi lóg folyamatosan az interneten munkaidőben is, mint ahány nő. A férfiak érezhetően aktívabbak a nőknél a közösségi oldalakon, ráadásul jobban kiaknázzák a webkettő adta lehetőségeket, például üzleti kapcsolatépítésre. Ennek megfelelően a férfiak munkahelyi szüneteiket szívesebben töltik a kibertérben, mint a konyhában. A nők ilyenkor inkább munkatársaik társaságát keresik, mintsem egy újabb ismerőst valamelyik közösségi portálon.

Ez részben magyarázza a munkahelyi internetkorlátozással kapcsolatos vélekedést is: a női munkavállalók majdnem fele ért egyet azzal, hogy az internethasználat szabályozása automatikusan javítja a munkamorált is. Más azonban a helyzet a munkaadói oldalon: főnökként a férfiak szigorúbbak a munkahelyi böngészés terén.

A foci vb kapcsán a kutatás arra is rámutat, hogy a világbajnokság a vártnál kevésbé érdekli a férfiakat, de még mindig lényegesen jobban, mint a nőket. A sportesemény leginkább a tizen- és huszonéveseket hozza lázba. Ők a tévében, a huszon- és harmincéves korosztály pedig inkább az interneten követi a meccsek állását.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo