A tartalom mindent visz - még mindig imádjuk a podcastokat

Egy friss amerikai felmérés szerint még soha nem voltak olyan népszerűek a podcastok, mint napjainkban. Az USA lakosságában 24%-a hallgatott podcastot az elmúlt hónapban. Ez pedig több mint 77 millió embert jelent.

 

Ha a demográfiai adatokba kicsit jobban belemélyedünk, még meglepőbb eredményeket láthatunk: a podcast hallgatók 56%-a férfi és 44%-a nő – legtöbbjük a 18-34 korosztályba tartozik. Ráadásul a hallgatók 84%-a iskolázott, azaz érettségivel vagy diplomával rendelkezik. Ami viszont nem túl meglepő: 94%-uk aktív közösségi média fogyasztó is egyben.

Átlagosan heti 5 óra és 7 percet töltünk podcastokat hallgatva. Az USA-beli podcast hallgatók 15%-a akár 10, vagy annál több órát is ezzel tölt.

A Podcastoknak nincs szükségük képernyőre, tehát a figyelmet egy újszerű és egyben lebilincselő módon tartják fent. Nincs több digitális zombi, akik a képernyőre meredve görgetik végig a hírfolyamokat alkalmazásról alkalmazásra ugrálva. Ha egy hallgató rátalált egy érdekes podcastra, onnantól kezdve a fülére és a képzeletére van bízva a többi.

A Claeromont Egyetem egyik docense szerint a jó történet, vagyis a tartalom a lényeg. A médium tehát mindegy. Az agy számára teljesen irreleváns, hogy az audio, videó vagy szöveges formátumban jelenik-e meg.

A tartalom mindent visz. A podcastok esetében ez különösen igaz. Elengedhetetlen, hogy teljesen a hallgatóidra hangolódj, tudd, hogy mi érdekli őket, mivel lehet bevonni őket még jobban. A közösségi média egészére igaz, hogy az elejétől fogva a közönség kulcsfontosságú.

A videókkal ellentétben pedig a technikai minőség egyre kevésbé releváns. És ez nem azért van, mert ez csak audio! Ellenkezőleg, a hallgatók felé azzal leszel minél hitelesebb, ha az, amit hallanak, valódian cseng. Az élő, emberi hang, a

Győzött az online a TV felett
A globális médiapiacon immár legyőzte az online a televíziót, méghozzá a jelek szerint véglegesen - legalábbis ha a reklámköltéseket nézzük. A trend pedig folytatódhat, öt év múlva a digitális reklámköltés a duplája lehet a tévés bevételeknek.
szünetek, levegővételek, a hangsúlyok a mondanivaló lényeges pontjain azok, amelyek valódivá teszik a tartalmat.

Érdemes úgy kezelni, mint egy jó beszélgetést. Minél emberközelibb a hang, minél igazabb a történet vagy az interjú, annál jobban átmegy. Arról nem is beszélve, hogy az ilyen típusú tartalomgyártás a produkciós költségeket is minimalizálja.

Még egy nagyon erős érv a podcast javára: az elérhetősége. A podcastokat nem csak online lehet hallgatni, hanem gyakorlatilag bárhol és bármikor. Csak le kell tölteni indulás előtt az adott epizódokat a telefonra, és innentől kezdve nincs már szükség netre!

A podcastok olyan módon képesek bevonni a hallgatójukat, ahogy arra egy videó sem képes: a képzeleten keresztül. (Forrás: Social Daily)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo