Ha a demográfiai adatokba kicsit jobban belemélyedünk, még meglepőbb eredményeket láthatunk: a podcast hallgatók 56%-a férfi és 44%-a nő – legtöbbjük a 18-34 korosztályba tartozik. Ráadásul a hallgatók 84%-a iskolázott, azaz érettségivel vagy diplomával rendelkezik. Ami viszont nem túl meglepő: 94%-uk aktív közösségi média fogyasztó is egyben.
Átlagosan heti 5 óra és 7 percet töltünk podcastokat hallgatva. Az USA-beli podcast hallgatók 15%-a akár 10, vagy annál több órát is ezzel tölt.
A Podcastoknak nincs szükségük képernyőre, tehát a figyelmet egy újszerű és egyben lebilincselő módon tartják fent. Nincs több digitális zombi, akik a képernyőre meredve görgetik végig a hírfolyamokat alkalmazásról alkalmazásra ugrálva. Ha egy hallgató rátalált egy érdekes podcastra, onnantól kezdve a fülére és a képzeletére van bízva a többi.
A Claeromont Egyetem egyik docense szerint a jó történet, vagyis a tartalom a lényeg. A médium tehát mindegy. Az agy számára teljesen irreleváns, hogy az audio, videó vagy szöveges formátumban jelenik-e meg.
A tartalom mindent visz. A podcastok esetében ez különösen igaz. Elengedhetetlen, hogy teljesen a hallgatóidra hangolódj, tudd, hogy mi érdekli őket, mivel lehet bevonni őket még jobban. A közösségi média egészére igaz, hogy az elejétől fogva a közönség kulcsfontosságú.
A videókkal ellentétben pedig a technikai minőség egyre kevésbé releváns. És ez nem azért van, mert ez csak audio! Ellenkezőleg, a hallgatók felé azzal leszel minél hitelesebb, ha az, amit hallanak, valódian cseng. Az élő, emberi hang, a
Érdemes úgy kezelni, mint egy jó beszélgetést. Minél emberközelibb a hang, minél igazabb a történet vagy az interjú, annál jobban átmegy. Arról nem is beszélve, hogy az ilyen típusú tartalomgyártás a produkciós költségeket is minimalizálja.
Még egy nagyon erős érv a podcast javára: az elérhetősége. A podcastokat nem csak online lehet hallgatni, hanem gyakorlatilag bárhol és bármikor. Csak le kell tölteni indulás előtt az adott epizódokat a telefonra, és innentől kezdve nincs már szükség netre!
A podcastok olyan módon képesek bevonni a hallgatójukat, ahogy arra egy videó sem képes: a képzeleten keresztül. (Forrás: Social Daily)