Az akkugyárak központi szerepét önmagában az is erősíti, hogy egy elektromos autó értékének mintegy 40 százalékát az akkumulátora adja – ez a nagyon magas arány céges függőségek kialakulásához vezethet.
A kínaiak térnyerése a beszállítókra is kihat
Az ázsiai társaságok megjelenése közvetetten is érinti a magyar vállalatokat, mondta Túry, hiszen a kínai importtermékek megsokasodása hátrányos az európai autógyártóknak. Ők piacot vesztettek a kínai előretörés miatt, és ezt az ő hagyományos partnereik, a magyarországi beszállítók is érzékelik már a megrendelések visszaesésében. Ez nemcsak az EV-gyártásra, de a robbanómotoros autók gyártására is igaz.
Volt olyan hazai cég, mely az interjúban arról vallott, hogy abszolút nem is keresi a kapcsolatot új, kínai partnerekkel, mert úgy érzi, fennáll a veszélye, hogy a technológia megosztásával az adott távol-keleti vállalat később ki fogja őket szorítani a piacról. A szoftvertevékenységeket folytató cégek között vannak olyanok, akik már egyértelműen érzik is, hogy kiszorulnak a kínai versenytársak miatt.