A villanyautóra való átállás sokszor vergődés a beszállítóknak

A villanyautó-gyártásra való átállás sok magyar beszállító számára inkább bizonytalan vergődésnek tűnik, semmint gazdasági lehetőségnek – derül ki a HUN-REN KRTK Világgazdasági Intézet műhelybeszélgetésén bemutatott friss kutatásból.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 2024 januárja és 2025 júniusa között zajló nemzetközi projekt hazai szakasza öt magyar autóipari beszállító tapasztalatait dolgozza fel. A tanulmány a későbbiekben lesz elérhető. A közös téma az elektromos autók gyártására való átállás és az azt övező közép-európai gazdasági stratégiák, külföldi partnerként a prágai University of Economics and Business, a varsói SGH Warsaw School of Economics, a belgrádi Institute of Economic Sciences és a pozsonyi Pan European University vett részt benne – számol be róla a HVG.

Az elektromos autók értékének nagyjából 40 százalékát az akkumulátor teszi ki
Az elektromos autók értékének nagyjából 40 százalékát az akkumulátor teszi ki
Fotó: Pixabay

Általánosságban az szűrhető le belőlük, hogy az EV-gyártásra való átállással teljesen más rendszer épül fel az ellátási láncokban, mint ami a robbanómotoros korszakban megszokott volt. Régen maguk az autógyártó cégek voltak a piramis csúcsán, az új rendszerben viszont már az akkumulátorgyártó lép elő kvázi rendszerintegráló szereplővé, és ő határozza meg a beszállítók pozícióját is.

A hagyományos felállás az, amikor az EV-gyártók leszerződnek helyi és külföldi akkubeszállítókkal. Az új rendszerben azonban megvalósulhat a vertikális integráció autó- és akkugyártó között, mint például a Tesla nevadai gigagyárában, ahol autó mellett a bele való akkumulátort is gyártanak, de hasonló a helyzet a Volvónál is, mely felvásárolt egy akkugyártót. Ami attól még nem zárja ki, hogy más akkugyártókkal is együttműködjön.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo