Vidámabb lett a hangulat júliusban

Júliusban érezhetően emelkedett a GKI konjunktúraindexe, az üzleti és fogyasztói várakozások is javultak, de még kissé elmaradtak az év elei magas szinttől. Az ipari és főleg szolgáltatási cégek várakozásai júliusban jelentősen javultak, az építőiparban romlott a hangulat.

Kép: SXC

Az üzleti szférán belül az ipari és főleg szolgáltatási cégek várakozása júliusban jelentősen javult, a kereskedelmi és építőipari vállalkozásoké viszont kissé romlott. Az ipari bizalmi index másfél éve nem volt ilyen magas. Egyaránt jobb lett a termelési helyzet, a rendelésállomány – ezen belül az export - és a készletek megítélése.

Az ipari cégek kapacitásaik kihasználását az egy negyedévvel korábbinál kedvezőbbnek, versenyhelyzetüket azonban romlónak értékelték, növekedésük fő akadályának pedig a szakképzett munkaerő hiányát tekintették. Az építőipari bizalmi index júliusban kissé csökkent, s megközelítette idei mélypontját. Némileg a magas- és a mélyépítő cégek kilátásai is rosszabbak lettek. Az előző háromhavi termelés megítélése júliusban lényegében nem változott, a rendelésállományé viszont érezhetően kedvezőtlenebb lett.

A kereskedelmi bizalmi index értéke 2016 hetedik hónapjában igen magas szintről idei mélypontjára került. Az eladási pozíció megítélése - enyhén csökkenőnek érzett készletszint mellett - nagyon jelentősen, 2013. végi szintjére esett, s a rendelések várható alakulásáról alkotott vélemény is kedvezőtlenebb lett. A szolgáltatói bizalmi index a májusi és júniusi zuhanás után visszaemelkedett a tavaszi szintre. Egyaránt jobb lett az általános üzletmenet valamint az elmúlt időszakban elért és a várható forgalom megítélése.

A foglalkoztatási szándék az iparban és a szolgáltató szektorban erősödött, az építőiparban nem változott, a kereskedelemben – igaz nagyon magas szintről – számottevően, a februári szintre csökkent. A lakosság munkanélküliségtől való félelme kissé mérséklődött. Az áremelési szándék a kereskedelem kivételével – ahol érzékelhetően erősödött – minden más ágazatban gyengült, de mindenhol az árváltozást nem tervezők vannak nagy többségben. Csökkent a fogyasztók inflációs várakozása is. A magyar gazdaság helyzetének megítélése a júniusi látványos romlás után a legtöbb ágazatban és a fogyasztók körében is kissé javult, de az építőiparban tovább romlott.

A GKI fogyasztói bizalmi index az április-májusi növekedést és a júniusi korrekciót követően júliusban csaknem elérte év elei, idei legkedvezőbb, igen magas értékét. A lakosság megtakarítási várakozásai legutóbb tíz éve voltak ilyen kedvezőek, de az emberek saját pénzügyi helyzetük következő egy évét valamint a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét is javulónak érzékelték.

Adócsökkentést akarnak a vállalkozók
A munkát terhelő adók és járulékok csökkentését várják a kis- és középvállalkozások vezetői a magyar kormánytól – derült ki egy friss kutatásból. Szerintük ugyanis egyedül így lehet megoldani a most már a gazdaság növekedését fenyegető munkaerőhiányt.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo