72 meglévő alul-, és felüljárót építünk át, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek. A kiszélesített pálya ezek alatt vagy felett egyszerűen nem férne el,
11 meglévő csomópontot korszerűsítünk, és 4 új külön-szintű csomópontot is kialakítunk,
6 komplex pihenőhelyet teljesen átépítünk, a többi pihenőhelyet bővítjük és modernizáljuk,
mintegy 300 új kamionparkolót alakítunk ki és mellette a családbarát pihenői átalakítások is elkészülnek,
2 mérnökségi telepet bővítünk, korszerűsítünk (Bicske, Komárom),
7 szintbeni alcsomópontot korszerű, körforgalmi csomópontokká alakítunk át,
korszerű vízelvezető és víztározó rendszereket építünk ki,
jelentősen növeljük a zajvédő falak hosszát és azok magasságát is.
Az M1 bővítését az MKIF Zrt. hitelből és saját forrásból, jelentős önerőből, a Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés alapján valósítja meg, együttműködésben az Építési és Közlekedési Minisztériummal. Az elmúlt évtizedek legnagyobb autópálya bővítése része annak a 10 éves fejlesztési időszaknak, amely során a Koncessziós Társaság 2025 és 2034 között, az M1 mellett bővíti az M7 és az M3 autópályákat 299 km hosszan és épít 279 km új gyorsforgalmi utat is.