Sipos Tamás ismertette: a közösségimédia-jelenléttel kapcsolatban az első számú elvárás a hitelesség, amibe a negatív kommentek felvállalása is beletartozik (85 százalék szerint). A naprakész információközlés (84 százalék) és a gyors válaszadás (82 százalék) itt is alapkövetelmény, a közvetlen, barátságos stílus 77 százalék szerint fontos. A legkedveltebb formátum az írott szöveget messze megelőzve a kép és a videó – közölte.
A kutatás szerint a lakás- vagy kertfelújítással, karbantartással, illetve az autószereléssel foglalkozó kkv-k több mint 40 százaléka használ weboldalt. A kereskedelemben, valamint a jogi vagy pénzügyi szolgáltatások terén a weboldalak jelenléte a vállalkozások működésében inkább az átlagos 40 százalék alatti.
Sipos Tamás hangsúlyozta: a kisebb vállalkozások „digitális tuningja” régóta kiemelt célja a Telekomnak, ezért is csatlakozott partnerként a kkv-k digitális fejlődését segítő Demján Sándor „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” programhoz, amely a teljes hazai gazdaság digitális átalakulását felgyorsíthatja. A program nyújtotta lehetőségekkel a pályázó cégek gyakorlati segítséget kapnak a weboldalak és a közösségimédia-felületek arculati és tartalomfejlesztéséhez, a kibervédelmi, illetve az internetes értékesítést támogató szolgáltatások igénybevételéhez, vissza nem térítendő állami támogatással.
(MTI)