A kisvállalkozásoknak létfeltétel az online jelenlét, ami kiemelt versenyképességi tényezővé vált az elmúlt években – ismertette a Magyar Telekom kis- és középvállalkozások (kkv) szegmensének vezetője az Ipsos által a Telekom megbízásából készített reprezentatív kutatás eredményét. Sipos Tamás hozzátette: aki nincs az interneten vagy akinek a webes felülete nem rendelkezik a szükséges funkciókkal, az lemarad, mert „láthatatlan”.
A kisvállalkozást keresők közül tízből heten már az interneten teszik ezt. A megkérdezettek kétharmada, Budapesten háromnegyede, nem bízik meg olyan vállalkozásban, amelyről nem talál visszajelzést a neten. A többség szereti, ha a vásárlás, megrendelés, időpontfoglalás teljes folyamatát online intézheti.
Az online jelenléttel kapcsolatos vásárlói igények közül a legfontosabb az árak megjelenítése, majd az óradíj, a gyors válaszadás, az értékelések feltüntetése, a kedvezmények, akciók, a nyitvatartás, a telefonszámon kívül más elérhetőség, illetve az időpontfoglalás következik. Főként a fiatal válaszadóknak fontos, hogy az adott honlap ott legyen az első keresési találatok között, ami a keresőoptimalizálás jelentőségére hívja fel a figyelmet.
A leggyakrabban az interneten a kutatás szerint online kereskedelmi szolgáltatást, egészségügyi szolgáltatásokat, vendéglátást, utazást keresnek az emberek. Ügyvédeket, jogászokat elsősorban honlapokon keresnek, a sport, az oktatás és a vendéglátás esetében viszont inkább a közösségi média az alapértelmezett keresőcsatorna. A Telekom kutatása megmutatta azt is, hogy a sport- és fitneszszolgáltatásoknál a TikTok is egyre inkább megkerülhetetlenné válik.