Az amerikai vendég kiemelte, hogy az internet elterjedésével különösen gyorsan nő a határokon "átnyúló" fogyasztói panasz. Említést tett arról, hogy a nemrégiben meghozott internet-biztonsági törvény több jogosítványt adott az FTC-nek a fogyasztók és internet-használók adatainak védelmére. Wittich Tamás az MTI kérdésére elmondta, hogy az amerikai tapasztalatok jól hasznosíthatók itthon is, hiszen nekik az internet elterjedésében már tízéves előnyük van. Az együttműködés egyébként az ICPEN nemzetközi szervezeten keresztül már létezik, mert az Európai Unión kívüli országokkal a határokon túli fogyasztói panaszokat ezen a szervezeten keresztül intézik.
Az FVF által tavaly elvégzett célvizsgálat megállapítása szerint az interneten kereskedőknek, szolgáltatást nyújtóknak sok esetben hiányzik a regisztrációja, amelyet a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal ad ki. A másik nagyon fontos hiányosság pedig az, ami nem csak az internetes kereskedésre jellemző, hogy elmulasztják felhívni a vevő figyelmét arra, hogy távvollévő, illetve üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől nyolc munkanapon belül elállhat a vevő. Példaként a termékbemutatóval egybekötött programokat említette a főigazgató, amelyen főleg a nyugdíjas korúak kerülnek hátrányba azzal, hogy a hirdetményben nem tüntetik fel: az ilyen alkalommal felkínált terméket nem köteles megvásárolni az árubemutató résztvevője.
Papp Réka az FVF osztályvezetője elmondta, hogy a múlt évi célvizsgálat során közel 1100 internetes kereskedőt ellenőríztek. A fenti megállapítások miatt egyenként 100 ezer és 300 ezer forint közötti összegű büntetést róttak ki. Az osztályvezető hozzátette, sok esetben az ismeret hiányáról és nem a fogyasztók szándékos megtévesztéséről van szó, amit mutat az is, hogy csökken azoknak a száma, akik az előírásokat nem tartják be.