Új csodafegyver hódít a magyar vállalkozások körében, támogatás is van hozzá

A hazai vállalkozások többsége nyitott az együttműködésre, kollaborációra és nemcsak versenytársnak tekinti a többi céget – ez derül ki a K&H felméréséből. A megkérdezett kkv-k abban látják leginkább a fantáziát, hogy beajánljanak egy másik vállalkozást saját ügyfeleiknek, de akár termékeik, szolgáltatásaik összekapcsolására is hajlandóak. A kollaborációt főleg az ügyfélkör kölcsönös bővítése és a forgalom növelése motiválja. Ehhez most 5 millió forintos támogatást is kaphatnak a „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázaton, ahol a legjobb együttműködési ötletet díjazzák. A vállalkozások edukációját támogató program országos konferenciáin pedig lehetőség nyílik valós partnereket is találni a közös munkához.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A tavalyi gazdasági lassulás és a lakossági fogyasztás csökkenése miatt úgy tűnik, hogy új megoldások felé is nyitnak a cégek. A K&H felmérést végzett a hazai kkv-k körében, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben elképzelhetőnek tartják-e, hogy egy másik vállalkozóval vagy vállalkozással együttműködjenek. Az eredmények alapján az látható, hogy a cégek nyitottak arra, hogy valamilyen formában segítsék, támogassák egymást. A kkv-k többsége, 10-ből 7 vállalkozás válaszolta ugyanis így. Leginkább az szimpatikus számukra, hogy új vevőket szerezhetnek, ha kölcsönösen ajánlják egymást a saját ügyfeleiknek, partnereiknek, a kkv-k kétharmada (64 százalék) hajlandó erre. Emellett nagy arányban (52 százalék) vannak azok is, akik egymás termékeit, szolgáltatásait is hajlandóak lennének összekapcsolni. Ennél szorosabb együttműködésre, például közös kedvezmény nyújtására 44 százalékuk, egy teljesen új közös termék létrehozására pedig 43 százalékuk nyitott.

Ezzel összefüggésben, a vállalkozások edukációjára specializálódott K&H: üzletet ide! program most azt a szemléletmódot szeretné erősíteni a hazai vállalkozók körében, hogy ne (csak) versenytársként, hanem kollab partnerekként is tekintsenek egymásra. Számos olyan együttműködési lehetőség van ugyanis, amellyel előnyösebb piaci pozíciót érhetnek el, egymás brandjét erősíthetik, fejlődni tudnak. A lényeg, hogy az erőforrások, a tudás, a tapasztalat vagy akár az ügyfélkör megosztásával mindkét vállalkozás előnyösebb helyzetbe kerüljön, valami újat tudjon létrehozni, nyújtani a vevői számára, ami végső soron a bevételeket növelheti, sőt, még a költségeket is mérsékelheti.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo