Új csodafegyver hódít a magyar vállalkozások körében, támogatás is van hozzá

A hazai vállalkozások többsége nyitott az együttműködésre, kollaborációra és nemcsak versenytársnak tekinti a többi céget – ez derül ki a K&H felméréséből. A megkérdezett kkv-k abban látják leginkább a fantáziát, hogy beajánljanak egy másik vállalkozást saját ügyfeleiknek, de akár termékeik, szolgáltatásaik összekapcsolására is hajlandóak. A kollaborációt főleg az ügyfélkör kölcsönös bővítése és a forgalom növelése motiválja. Ehhez most 5 millió forintos támogatást is kaphatnak a „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázaton, ahol a legjobb együttműködési ötletet díjazzák. A vállalkozások edukációját támogató program országos konferenciáin pedig lehetőség nyílik valós partnereket is találni a közös munkához.

A tavalyi gazdasági lassulás és a lakossági fogyasztás csökkenése miatt úgy tűnik, hogy új megoldások felé is nyitnak a cégek. A K&H felmérést végzett a hazai kkv-k körében, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben elképzelhetőnek tartják-e, hogy egy másik vállalkozóval vagy vállalkozással együttműködjenek. Az eredmények alapján az látható, hogy a cégek nyitottak arra, hogy valamilyen formában segítsék, támogassák egymást. A kkv-k többsége, 10-ből 7 vállalkozás válaszolta ugyanis így. Leginkább az szimpatikus számukra, hogy új vevőket szerezhetnek, ha kölcsönösen ajánlják egymást a saját ügyfeleiknek, partnereiknek, a kkv-k kétharmada (64 százalék) hajlandó erre. Emellett nagy arányban (52 százalék) vannak azok is, akik egymás termékeit, szolgáltatásait is hajlandóak lennének összekapcsolni. Ennél szorosabb együttműködésre, például közös kedvezmény nyújtására 44 százalékuk, egy teljesen új közös termék létrehozására pedig 43 százalékuk nyitott.

Ezzel összefüggésben, a vállalkozások edukációjára specializálódott K&H: üzletet ide! program most azt a szemléletmódot szeretné erősíteni a hazai vállalkozók körében, hogy ne (csak) versenytársként, hanem kollab partnerekként is tekintsenek egymásra. Számos olyan együttműködési lehetőség van ugyanis, amellyel előnyösebb piaci pozíciót érhetnek el, egymás brandjét erősíthetik, fejlődni tudnak. A lényeg, hogy az erőforrások, a tudás, a tapasztalat vagy akár az ügyfélkör megosztásával mindkét vállalkozás előnyösebb helyzetbe kerüljön, valami újat tudjon létrehozni, nyújtani a vevői számára, ami végső soron a bevételeket növelheti, sőt, még a költségeket is mérsékelheti.

Véleményvezér

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo