Új csodafegyver hódít a magyar vállalkozások körében, támogatás is van hozzá

A hazai vállalkozások többsége nyitott az együttműködésre, kollaborációra és nemcsak versenytársnak tekinti a többi céget – ez derül ki a K&H felméréséből. A megkérdezett kkv-k abban látják leginkább a fantáziát, hogy beajánljanak egy másik vállalkozást saját ügyfeleiknek, de akár termékeik, szolgáltatásaik összekapcsolására is hajlandóak. A kollaborációt főleg az ügyfélkör kölcsönös bővítése és a forgalom növelése motiválja. Ehhez most 5 millió forintos támogatást is kaphatnak a „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázaton, ahol a legjobb együttműködési ötletet díjazzák. A vállalkozások edukációját támogató program országos konferenciáin pedig lehetőség nyílik valós partnereket is találni a közös munkához.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A tavalyi gazdasági lassulás és a lakossági fogyasztás csökkenése miatt úgy tűnik, hogy új megoldások felé is nyitnak a cégek. A K&H felmérést végzett a hazai kkv-k körében, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben elképzelhetőnek tartják-e, hogy egy másik vállalkozóval vagy vállalkozással együttműködjenek. Az eredmények alapján az látható, hogy a cégek nyitottak arra, hogy valamilyen formában segítsék, támogassák egymást. A kkv-k többsége, 10-ből 7 vállalkozás válaszolta ugyanis így. Leginkább az szimpatikus számukra, hogy új vevőket szerezhetnek, ha kölcsönösen ajánlják egymást a saját ügyfeleiknek, partnereiknek, a kkv-k kétharmada (64 százalék) hajlandó erre. Emellett nagy arányban (52 százalék) vannak azok is, akik egymás termékeit, szolgáltatásait is hajlandóak lennének összekapcsolni. Ennél szorosabb együttműködésre, például közös kedvezmény nyújtására 44 százalékuk, egy teljesen új közös termék létrehozására pedig 43 százalékuk nyitott.

Ezzel összefüggésben, a vállalkozások edukációjára specializálódott K&H: üzletet ide! program most azt a szemléletmódot szeretné erősíteni a hazai vállalkozók körében, hogy ne (csak) versenytársként, hanem kollab partnerekként is tekintsenek egymásra. Számos olyan együttműködési lehetőség van ugyanis, amellyel előnyösebb piaci pozíciót érhetnek el, egymás brandjét erősíthetik, fejlődni tudnak. A lényeg, hogy az erőforrások, a tudás, a tapasztalat vagy akár az ügyfélkör megosztásával mindkét vállalkozás előnyösebb helyzetbe kerüljön, valami újat tudjon létrehozni, nyújtani a vevői számára, ami végső soron a bevételeket növelheti, sőt, még a költségeket is mérsékelheti.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo